Avatar billede kennethv Nybegynder
19. april 2016 - 11:36 Der er 4 kommentarer

RUN / RUNONCE

Kan man bruge dos variabler i Run /RunOnce i registreringsdatabasen?

Jeg forsøger at køre et program fra en server og jeg vil gerne bruge %logonsever%

Jeg skriver dette i RegDB, som virker.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Wow6432Node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunOnce", "SCCM", "REG_SZ", "c:\ReinstallSMS.Exe"

Dette virker ikke:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Wow6432Node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunOnce", "SCCM", "REG_SZ", "%logonserver%\netlogon\Firma\DK\SO\Support\Script\SCCM\ReinstallSMS.Exe"
Avatar billede RogerWilco Seniormester
22. april 2016 - 11:12 #1
Prøv at lægge kommandoen ind i en bat-fil.
Avatar billede kennethv Nybegynder
23. april 2016 - 10:57 #2
Jeg har brug for at slette filen bagefter den har kørt. Vil det kunne lad sig gøre?
Avatar billede RogerWilco Seniormester
01. maj 2016 - 21:06 #3
Bat-filen behøver ikke at ligge lokalt - den kan godt ligge samme sted som den exe-fil du vil køre, og så skal der jo ikke laves oprydning.
Avatar billede kennethv Nybegynder
02. maj 2016 - 09:19 #4
Jeg fandt faktisk ud af at hvis jeg benytter mig at oprette min regi nølge så skal det være REG_EXPAND_SZ. Så kan jeg gøre det som jeg ønsker.