Avatar billede ptj_11 Forsker
20. april 2016 - 20:22 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Manglende lyd i applikationer

Jeg er stødt på et besynderligt problem.
Maskine:
Windows 7 Home
Realtek high definition audio
Nvidia grafik Hdmi Audio
Eksterne højtalere

I mixer kan vælges mellem 3 lydgivere:
1. Højtaler
2. Realtek High Definition
3. Nvidia Hdmi Audio
Ved valg af 1- Ingen lyd
Ved valg af 2- Masser af lyd
Ved valg af 3- Ganske svag lyd

Logisk har jeg valgt indstillingen 2.

Her er så problemet:
Ved test med Realteks kontrolcenter- masser af lyd, men der kommer ingen lyd ved justering af lydstyrke med Windows lydstyrkekontrol fra systray
Ved brug af f. eks. Youtube på IE, Google Chrome, ingen lyd, ej heller ved at afspille musik eller video i Windows Mediaplayer.

Med mixerbilledet åbent ses alle valgte applikationer som aktive brugere af lydkortet.

Hvor pokker ligger problemet?
ptj_11
Avatar billede ptj_11 Forsker
20. april 2016 - 20:27 #1
Jeg skylder lige at nævne, at alle enheder er korrekt installeret. Ingen fejl i enhedshåndteringen.
/ptj_11
Avatar billede ptj_11 Forsker
01. maj 2016 - 02:48 #2
Der er åbenbart ingen, der har nogen gode forslag, så jeg lukker spørgsmålet igen.
/ptj_11