Avatar billede Slettet bruger
21. april 2016 - 18:54 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Ekstra SSD ikke fundet.

Kører med windows 8.1 på Samsung SSD Evo, og det kører ok.
Problemet er en Kingston SSD som windows ikke kan finde.
Den har kørt før, og kan ses i Paragon hvor den er formateret.
Disken findes ikke i Diskmanager eller Devise manager og heller ikke under Kontrolpanelet eller MiniTool. Kablerne er i orden, en anden ekstern (Sata) kan godt ses.
Avatar billede Slettet bruger
21. april 2016 - 19:40 #1
Fandt en SSD manager hos Kingston, det hjalp ikke.
Har selvfølgelig prøvet "Søg efter ny hardware"
Avatar billede Slettet bruger
21. april 2016 - 20:36 #2
Har prøvet at tage hoved disken fra og installere windows 10.
Det gik også fint indtil genstart, så begyndte installationen helt der hvor man skal vælge sprog.
Måske skyldes det, at windows valgte at installere UEFI, medens bios er sat til Legacy first, således at der ikke kan genstartes?
Avatar billede Slettet bruger
21. april 2016 - 20:58 #3
Fejlen er fundet.
Satte den SSD i en ældre Medion, og den blev fundet med det samme.
Så problemet skyldes at bios ikke kan finde disken.
Og jeg kan ikke komme i bios, har prøvet alle muligheder.
Den Lenovo er en skod computer :-(
Lukker spørgsmålet.
Avatar billede Slettet bruger
24. april 2016 - 19:00 #4
Hvis nogen læser dette spørgsmål, var løsningen at køre UEFI.
Legacy (MBR) kunne ikke se 2 SSD diske på samme tid.