Avatar billede Ribber Nybegynder
22. april 2016 - 09:33 Der er 6 kommentarer

Mistet forbindelse til netværk, kabel fra stationær pc.

Hej eksperter.
Jeg har et hjemmenetværk med trådløs router, linksys. Dertil er koblet stationær pc, lenovo m. Windows 8.
Det trådløse virker fint, med pludselig kan jeg ikke finde netværket på den stationære via kablet.
Jeg har skiftet kabel og fejlsøgt netværkskort, men kan ikke finde løsning.
Nogen forslag.?
Avatar billede 220661 Ekspert
22. april 2016 - 10:15 #1
Hej og velkommen til.

Har du prøvet at slukke dit internet og genstarte det efter ca 30 sekunder, og lade enhederne finde det et ad gangen.
Prøv først med den stationære.
Avatar billede Ribber Nybegynder
22. april 2016 - 13:54 #2
Tak.
Hvis jeg slukker og tænder enten internettet eller routeren efter 30 SEK.  Sker der bare det, at alle trådløse forbindelser genoprettes, men ikke den kablede forbindelse til pc en.  Den kan stadig ikke finde netværket....
Avatar billede 220661 Ekspert
22. april 2016 - 14:52 #3
Hvad er status med netværkskort i enhedshåndteringen?
Avatar billede Ribber Nybegynder
22. april 2016 - 16:42 #4
Der står nu, this devise cannot start (code 10)
(Operation failed)
Det er et Realtek pcie GBE familys controller.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. april 2016 - 18:12 #5
I enhedshåndteringen højreklik på netkortet og vælg fjern.
Genstart pc og lad Windows installere det igen.
Løser dette problemet er det fint. Hvis ikke skal du prøve at se om der findes en anden driver (nyere/ældre)der fungerer bedre.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. april 2016 - 18:22 #6
Du kan jo evt bruge opdater driver inde fra enhedshåndteringen som der er mulighed for, hvis en fjernelse og en genstart ikke løser problemet.