Avatar billede Weedfald Nybegynder
22. april 2016 - 18:13 Der er 5 kommentarer

Materielbeholdning

Hej eksperter :-)

Jeg sidder og prøver at danne overblik over hvilke muligheder jeg har..

Mine ønsker er som følger:

En Form.app hvori jeg kan søge på eks. en bestemt skruetrækker med nr. 1234
Med den søgning skal jeg kunne reservere den OG/eller se om den allerede er reserveret.
Og der skal kunne oprettes nye varer/numre.

Det der så tricker mig her er..

Softwaren/programmet skal køre på 2-3 computere.
Hvordan får jeg computer 1 til at se computer 2 eller 3 har reserveret skruetrækkeren?

Håber i forstår mit spørgsmål :-)
Mvh.
Patrick Weedfald
Avatar billede arne_v Ekspert
22. april 2016 - 21:24 #1
Alle PC'ere bruger samme database server.
Avatar billede Weedfald Nybegynder
23. april 2016 - 14:07 #2
Måske jeg ikke har uddybet grundigt nok..

Der er en vb.form med disse funktioner: "Reserver, Udlej, returner, søg vare.nr./navn"

Når så computer1 søger efter varenavn:"Skruetrækker" så kommer den frem i en multiline txtbox med en lille beskrivelse.
Nu trykker computer1 så på "udlej" og her skal computer2 med samme vb.form kunne søge på "skruetrækker" og så kunne se at den er udlejet..

txtbox, buttons, labels osv. har jeg lavet, jeg kan bare ikke finde ud af hvordan jeg via mit  program kan oprette, reservere, udleje og returnere tingene via min MySql database jeg har min DB hostet hos unoeuro.. men hvordan det kan hænge sammen aner jeg intet om og jeg har søgt youtube og google tyndt for guides..
Avatar billede arne_v Ekspert
24. april 2016 - 03:10 #3
Hvis de to computere bruger samme database (i deit tilfaelde en MySQL database hosted hos UnoEuro), saa vil de jo helt automatisk kunne se hinandens reservationer.
Avatar billede Weedfald Nybegynder
24. april 2016 - 18:39 #4
Ja, det var det jeg ville frem til..
Men hvordan er det muligt at få mit VS15 program til at sende og indhente oplysning fra min MySQL database :-)?
Avatar billede arne_v Ekspert
24. april 2016 - 19:06 #5