Avatar billede Weedfald Nybegynder
22. april 2016 - 18:18 Der er 5 kommentarer

Materielbeholdning

Hej eksperter :-)

Jeg sidder og prøver at danne overblik over hvilke muligheder jeg har..

Mine ønsker er som følger:

En Form.app hvori jeg kan søge på eks. en bestemt skruetrækker med nr. 1234
Med den søgning skal jeg kunne reservere den OG/eller se om den allerede er reserveret.
Og der skal kunne oprettes nye varer/numre.

Det der så tricker mig her er..

Softwaren/programmet skal køre på 2-3 computere.
Hvordan får jeg computer 1 til at se computer 2 eller 3 har reserveret skruetrækkeren?

Håber i forstår mit spørgsmål :-)
Mvh.
Patrick Weedfald
Avatar billede martinlind Nybegynder
22. april 2016 - 18:33 #1
Jeg formoder der er netværk imellem dine 3 pc, så man installere en database på den ene ( helst på en 4 der er "server" ), så skal dit program bruge database på den, dermed kan alle se de samme data.
Avatar billede Weedfald Nybegynder
22. april 2016 - 18:42 #2
Jeg tænkte jeg ville bruge mysql - phpmyadmin (Hvor min hjemmeside er hostet)
Så jeg kan bruge programmet på hvilken som helst computer.

Kan det lade sig gøre eller er jeg helt tabt?
Avatar billede jakobdo Ekspert
22. april 2016 - 20:05 #3
Jeg skulle netop til at sige at en hjemmeside ville være "nemt" at bruge til netop den opgave.
Men som martinlind siger:

Opsæt en server med database.
Opbyg en hjemmeside.
Så har du brugernavne på de 3 maskiner:

Maskine1, Maskine2 og Maskine3

Så angiver du f.eks. i din database / tabel, at du har en skruetrækker.
Når den skruetrækker bliver reserveret af Maskine1, så sætter du et flag og returneret, flag ned igen osv...

Håber det giver mening.
Men en hjemmeside ville være et godt valg, synes jeg.
Avatar billede Weedfald Nybegynder
22. april 2016 - 20:41 #4
Fedt! Tak for hjælpen :-)
Skriv endeligt et svar..
Avatar billede jakobdo Ekspert
22. april 2016 - 20:54 #5
Svar!