Avatar billede Slettet bruger
23. april 2016 - 14:46 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Hvordan laver jer en exe.fil

Jer er meget ny i C#, men vil da prøve kræfter.
Jeg har lavet et lille program, og nu ville jeg gerne lave en exe.fil, således at programmet kan køre, på en computer der ikke har C# installeret.
Vær venlig at skrive det på en sådan måde, at selv jeg kan forstå det.

m.v.h. Ole
Avatar billede arne_v Ekspert
23. april 2016 - 14:58 #1
Som udgangspunkt kraever .NET programmer at der er installeret .NET.

Men der er normalt .NET paa nyere Windows maskiner.

Visual Studio producerer en EXE fil hvis der er valgt den rigtige projekt type.

(der kan ogsaa bygges kommando linie, men det er de faerreste som goer det)
Avatar billede Slettet bruger
23. april 2016 - 15:04 #2
Tak for dit hurtige svar, men hvilke projekttype skal man vælge.
Jeg har installeret Visual Studio 2015
Jeg har lavet et Console program
m.v.h. Ole
Avatar billede arne_v Ekspert
23. april 2016 - 15:14 #3
Console program giver en EXE.
Avatar billede Slettet bruger
23. april 2016 - 15:47 #4
Hej
Ja selvfølgelig var det som du skrev, at der var en exe.fil, nu har jeg fundet den.
Tak, men hvordan får jeg givet dig de point?
Avatar billede arne_v Ekspert
23. april 2016 - 23:58 #5
Jeg skal smide et svar. Hermed gjordt.
Avatar billede arne_v Ekspert
24. april 2016 - 03:09 #6
Bemaerk at hvis programmet skal distribueres bredt saa er det maaske en ide at bygge til en aledre .NET version for at vaere sikker paa at alle har den version eller nyere.