Avatar billede Marting Forsker
23. april 2016 - 23:06 Der er 1 løsning

flette celler og lave en venstre justering? og bla. finde mindst og størst tid? og lidt mere til : -)

Hej

Jeg ville høre om der er en der kunne hjælpe mig med at flette celler og lave en venstre justering?

Og efterfølgende finde mindst og størst tid?  Og markerer med fed? Og ignorerer hvis der er et rem tegn som  et gåseøjne "  i starten i en streng i en celle B?? og efterfølgende lave,  en udfyldning på den pågældende række lige som jeg har lavet et eksempel på,  med  fx  farven  "Hvid, Baggrund 1, mørkere 15%"

Og ligge sådan en funktion op i båndet?

Jeg har lavet et par eksempler og lagt  op :  -)

det er en kørsel rapport jeg er ved at lave : -)

Problemet er hvis man flytter noget tekst ned eller op,  så laves der ballade med cellerne der hvor der er flettet celler det kunne være dejligt hvis man kunne lave så den selv kunne løbe alle cellerne i gennem og lave en " flette celler" og efterfølgende  lave en " venstre justering"
C5-D5-E5-F5-G5 samle dem til en celle  helt ned til række 33

Tænker hvis der stå noget i de andre celler så skulle det ikke bevares, kun det der stå  evt. i C cellen

Det kunne være godt,  hvis man kunne lave en funktion som kunne finde mindst og størst tid I cellerne fra J5 - K5 til J33 - K33
Så når den finder fx den mindste tid så skulle den markere tiden med fed og det samme når den finder den største tid .? ?
Tænker hvis der skulle være sket en fejl i indtastningen skulle den bare ignorerer cellen.

Og når den har fundet mindst og størst tid, så ville den tage fra cellerne B ind og ligge indholdet ned i
B37 - B38

Rem tegn > tiderne er ikke alt tid sat ind logisk, hvis jeg har læssede dagen før eller tidligere  på dagen så for at samle en opgave så sætter jeg linjen ind fx dagen før, så kunne tiderne komme til at drille,  jeg tænker om det kunne være muligt at lave hvis, man satte  et gåseøjne " ind i fx celle B så skulle den ignorerer tiderne

Jeg køre med Windows XP, og Excel 2007 som arbejdes maskine og Win 7 og den samme version Excel.

http://play48.com/gratisupload/userprofiles/DvP6wAUjLv/Kopi%20af%20Kopi%20af%20Tom%20%5F%20K%F8rselsrapport%5F27%2D03%2D2016%5Fmed%20E1%2Exlsm

http://play48.com/gratisupload/userprofiles/DvP6wAUjLv/Kopi%20af%20Kopi%20af%20Tom%20%5F%20K%F8rselsrapport%5F27%2D03%2D2016%5Fmed%20E1%

Hilsen Martin
Avatar billede Marting Forsker
14. maj 2016 - 20:03 #1
Luket