Avatar billede ZeBa Ekspert
24. april 2016 - 06:20 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

El-adapter til USA

Det er vel ikke nok at have en fysisk adapter, skal man ikke også have transformer, hvis man skal tilslutte pc mobil mv?
Avatar billede 220661 Ekspert
24. april 2016 - 07:03 #1
Du skal have adapter ja.
Du skal nødvendigvis ikke have en transformer med, da det godt kan køre på 120 volt som der er i USA. Mange strømforsyninger virker på spændinger mellem 110 og 230 volt. Det kan du læse på dem.der er nogle forsyninger hvor du kan justere på strømstyrken. Hvis du har det, så huk blot at stille det tilbage før du monterer herhjemme igen.
Der er dog nogle ting du ikke kan bruge som der er bundet til 230 volt. Det er hårtørrer og andre ting der ikke er styret af elektronik. Her må man købe dette produkt hvis det skal bruges.

Du kan se mere om det her:
http://highways-usa.com/rejsetips-elektricitet/
Avatar billede 220661 Ekspert
24. april 2016 - 07:04 #2
Forkert formuleret med strømstyrke.
Der skulle have stået volten.
Strømstyrke er jo ampere :-)
Avatar billede boris Juniormester
24. april 2016 - 09:31 #3
Helt korrekt er det spænding og frekvens, der er anderledes, men i praksis er det et meget lille problem. Alle de mobilopladere og bærbar-strømforsyninger, jeg har haft med til USA, virkede upåklageligt.
Det amerikanske marked er så stort, at næsten alt kan bruges.
Avatar billede ZeBa Ekspert
25. april 2016 - 01:32 #4
Tak for svarene. Det må vist være 220661, der skal have poinys, så kommer du med et svar.
Avatar billede 220661 Ekspert
25. april 2016 - 17:19 #5
Velbekomme.
Avatar billede ZeBa Ekspert
25. april 2016 - 21:06 #6
Fandt en til 99 kr. i Føtex, som passer i det mindste lille kongerige i Langtbortistan.