Avatar billede KK2000 Nybegynder
25. april 2016 - 08:00 Der er 4 kommentarer

MacBook starter ikke

Hey

Efter at jeg slukkede min MAcBook Pro (2014) her i weekend har jeg ikke kunne starte den igen.

Når jeg trykker på power knappen kommer den normale opstartslyd lige led det samme. Der kommer også lys i Applelogoet på "låget" / skærmen.

Det er som om at hele rammen på skærmen skifter farve til en helt mørkeblå, man kan lige ane farvenuancen ved skærmrammen.

Derefter sker der intet.. Det eneste jeg kan er at slukke for den ved at holde power knappen nede.

Jeg har prøvet at sætte en ekstern skærm til uden held.

MacBook er helt opladet.

Håber på hjælp herinde fra

/Karsten
Avatar billede Slettet bruger
25. april 2016 - 14:13 #1
Hvis Mac computeren slet ikke kan starte op, kan man prøve at nulstille NVRAM/PRAM. https://www.youtube.com/watch?v=RrKb_cEXwqw

Tænd på On / Off knappen. Hold de fire knapper Command, Alt, R, P, nede indtil der høres et par "dong" derefter slip de fire knapper. Mac'en skulle så gerne starte op.

Meget vil dog være nulstillet på Mac'en.
Avatar billede KK2000 Nybegynder
26. april 2016 - 08:38 #2
Det virkede sku !!!

Kæmpe tusinde tak for hjælpen :-):-):-)
Avatar billede Slettet bruger
26. april 2016 - 11:52 #3
Super ( hvis du vil give point og lukke tråden se billed )
http://i.imgur.com/Hu4i4rZ.png
Avatar billede Victor Praktikant
18. april 2018 - 21:49 #4
Hej

Jeg har samme problem som KK2000, dog virker det ikke når jeg prøver at holde de 4 knapper nede. Min computer forbliver mørke blå, men så når jeg sætter den til en ekstren skræm kan jeg se mit baggrund billede, dog sløret og ikke andet.