Avatar billede Flaneur Novice
27. april 2016 - 03:20 Der er 5 kommentarer

Erfaring med TDC Homebox 4? Wifi stabilitet/kvalitet?

Hej alle
Er der nogen der har erfaring med Wifi delen af TDC Homebox 4?
https://kundeservice.tdc.dk/bredbaand/installation-og-opsaetning/installation-af-tdc-homebox/installation-af-tdc-homebox4-hvid

Jeg får medarbejder internet, og modtager snart en TDC Homebox.
Jeg har før haft meget dårlige erfaringer med en tidligere model TDC box...
Så jeg vil gerne høre om nogen har erfaring med stabiliteten og kvaliteten af Homebox 4?
Skal jeg forvente at have min egen Router tilkoblet?

Tak :)
Avatar billede jk45 Forsker
27. april 2016 - 05:33 #1
Den nye homebox understøtter AC og har et andet chipsæt end den gamle. Den er langt bedre men alt afhænger naturligvis af omgivelserne.
Avatar billede Flaneur Novice
28. april 2016 - 01:07 #2
Jeg kan se i TDC's eget kunde forum, at mange udtrykker stor utilfredshed med Homebox'en. Det er dog ældre indlæg.

Så det er da rart at høre boxen er blevet opdateret, og måske er diverse fejl blevet rettet. :)

Jeg kan dog se i det modtagne materiale, at Homebox'en er beskrevet som G/N standard. Så måske får jeg en ''gammel'' Box. Eller er der bare fejl i TDC's materiale (det vil ikke være første gang). :)
Avatar billede jk45 Forsker
28. april 2016 - 17:45 #3
Det tror jeg er af lidt ældre dato, normalt er det den nyeste der sendes ud og de forrige der bruges til udskiftning
Avatar billede boris Juniormester
07. maj 2016 - 21:29 #4
Det værste med routere fra TDC og Telia er, at de kan nulstille dem ad bagvejen, så alle dine konfigurationer af netværket slettes og SSID sættes til det oprindelige.
Derudover er mine erfaringer med dem, at de er middelmådige

Hvis du har mulighed for det, så få sat routeren til bridge og tilslut en kvalitetsrouter, fx TP-link C9.
Avatar billede Flaneur Novice
18. maj 2016 - 00:01 #5
Tak for Jeres kommentarer.
Jeg har fået installeret boxen, og umiddelbart er det ikke startet så godt, med udfald og langsom hastighed på ipad'en.
Men nu giver jeg det lidt tid.

Skriv gerne et svar for point.