Avatar billede JSH2 Juniormester
27. april 2016 - 10:03 Der er 2 kommentarer

Antenne ekspert..

Hej..

Jeg har loddet et antennekabel til en VHF radio og ikke forbundet skærmen til stikket som man bør !! (hvad sker der ved det) ??
lederen (kernen) er selvfølgelig loddet som det skal.

(jeg fik desværre dårlig info. der hvor jeg købte kabel og stik)

Antennen er nu monteret på en 16 m. høj bådmast og er derfor svær at komme til, stikket nede i båden er lavet efter foreskrifterne  men radioen er ikke forbundet endnu.

Spørgsmålet er nu, kan det bruges/benyttes eller skal jeg ned med masten igen..??
og kan jeg tænde for radioen uden det skader den ??
Avatar billede claes57 Ekspert
27. april 2016 - 10:40 #1
det vil give støj, og meget usikker radioforbindelse. Så forfra. Det er jo din sikkerhed, der er tale om, så ingen smutveje.
Avatar billede am2oft Praktikant
27. april 2016 - 17:43 #2
Dårlig standbølgeforhold, med stor risiko for at brænde senderen af, så om igen :-(