Avatar billede Lystfisker Seniormester
27. april 2016 - 14:22 Der er 1 kommentar

Excel, Sum af af tidsintervaller i tidsperiode?

Jeg vil gerne kunne beregne prisen på forskellige arbejdsdage.

En dagvagt starter f. eks. kl. 07:15 og slutter kl. 19:45, den vil jeg gerne opdele i 3 intervaller, for at jeg kan finde prisen:
1. interval: 06:00 - 18:00
2. interval: 18:00 - 22:00
3. interval: 22:00 - 06:00

En nattevagt starter f. eks. kl. 19:15 g slutter kl. 07:45, den vil jeg også gerne opdele i 3 intervaller, for at finde prisen.
1. interval: 06:00 - 18:00
2. interval: 18:00 - 22:00
3. interval: 22:00 - 06:00

Vil det være muligt at lave en formel, der kan udregne intervallerne, ud fra møde og sluttidspunkterne, således at jeg kan ændre møde og sluttidspunkterne.

Altså en formel, der selv kan se hvor stor en del den fylder af døgnet?

Jeg har lavet et eksempel Excelark, som jeg naturligvis gerne fremsender, hvis der skulle være nogen der har mulighed for at hjælpe :-)

Med venlig hilsen Kasper(Excel amatør)
Avatar billede Lystfisker Seniormester
13. maj 2016 - 10:11 #1
Point bør retmæssigt gå til Ebea, der har ydet en stor hjælp, med min Excel mappe.
Det vil derfor være dejligt hvis du vil sende et svar?

Med venlig hilsen  osv.