Avatar billede buzzlightbeer Nybegynder
27. april 2016 - 14:52 Der er 1 kommentar

Template baseret CMS

Hejsa,

Jeg kunne godt tænke mig at lave et meget simpelt CMS i .NET, mest for læringens skyld.

Jeg kan uden problemer indsætte, redigere og læse data fra en database, men hvad jeg ikke helt kan greje inde i mit hoved, er hvordan man benytter en dynamisk template.

Det jeg godt kunne tænke mig at vide, er hvordan man "detecter" en bestemt streng i et HTML dokument, det kan være en class fx, og herefter indsætte noget indhold baseret på denne class.

Eksempel:
<div>
  <h1>
    {{TAG} <-- Erstattes med content -->
  </h1>
</div>

Hvordan løber jeg et dokument igennem og finder disse tags eller klasser?

Det er jo egentlig et meget almindeligt princip, som fx. også benyttes i både Umbraco og Dynamicweb (Hvis nogen kender det).
Avatar billede buzzlightbeer Nybegynder
27. april 2016 - 15:19 #1
Hvis nogen kender til en tutorial som belyser ovenstående, ville jeg gerne have et link - har søgt højt og lavt på Google efterhånden :)