Avatar billede Rune1983 Ekspert
27. april 2016 - 15:02 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

Sende mail via PHP som ikke går i spamfilter

Hej Eksperter

Sidder og kæmper med en automatisk funktion som sender en påmindelse ud til nogle folk via mail.
Anvender PHPMailer til at sende mails afsted.
$email = new PHPMailer();
$email->From      = "name@domain.dk";
$email->FromName  = "Navn paa sender";
$email->Subject  = "Emnefelt";
$body = "Indhold";
$text_body  = "Indhold";
$email->CharSet="UTF-8";
$email->Body    = $body;
$email->AltBody = $text_body;
$email->AddAddress("name@domain.dk");
$email->Send();

Mit problem er bare de mails ofte havner i folks spamfilter. :-(
Her i virksomheden har vi vores egen exchange server. Er det muligt man kan køre mails igennem den og de derved ikke havner i spamfilter?
Har prøvet at connecte til exchange serveren som PHPMailer har i deres advance eksempel. Men det fungere ikke rigtig. Mails havner stadig i spamfilter. Se nedenfor hvordan jeg har prøvet det.

$mail = new PHPMailer();
$mail->IsSMTP(); // telling the class to use SMTP
$mail->Host      = ""; // SMTP server
$mail->SMTPDebug  = 1; // enables SMTP debug information (for testing)
                // 1 = errors and messages
                // 2 = messages only
$mail->SMTPAuth  = true; // enable SMTP authentication
$mail->Host      = ""; // sets the SMTP server
$mail->Port      = 25; // set the SMTP port for the GMAIL server
$mail->Username  = ""; // SMTP account username
$mail->Password  = ""; // SMTP account password
$mail->SetFrom('name@domain.dk', 'Navn');
$mail->AddReplyTo("name@domain.dk","Navn");
$mail->Subject    = "Emnefelt";
$body = "Dette er indhold";
$mail->AltBody = "body"; // optional, comment out and test
$mail->MsgHTML($body);
$address = "name@domain.dk";
$mail->AddAddress($address, "Navn");
if(!$mail->Send()) {
  echo "Mailer Error: " . $mail->ErrorInfo;
} else {
  echo "Message sent!";
}
Får en error via kode ovenfor med SMTP i forbindelse til exchange serveren som lyder.
SMTP -> ERROR: AUTH not accepted from server: 504 5.7.4 Unrecognized authentication type

Tænker om der er noget som ikke er slået til i exchange serveren som gør jeg får den fejl.

Er der nogen som har en god løsning på mit problem. Kan godt gå væk fra PHPMailer hvis anden mail funktion ikke havner i spamfilter.
Avatar billede jakobdo Ekspert
28. april 2016 - 09:30 #1
Der er ikke et trick til ikke at havne i spam-filteret.
Hvis det blot var et spørgsmål om at angive en header ala: SPAM: NO
Så ville spammere jo også bare gøre det.
Så vend den om.
Hvorfor havner dine mails i spam-filteret ?
Og ret eller fiks de ting der gør de havner der.
Når de er fikset, så har du løst problemet.
Avatar billede Rune1983 Ekspert
28. april 2016 - 09:52 #2
> #1
God tankegang.
Vil kigge nærmere på det fra den vinkel af.
Har du en nem måde at analysere de mails der havner i spam?
Avatar billede jakobdo Ekspert
28. april 2016 - 10:04 #3
Hvis du siger de havner i u-ønsket post på din exchange, så må du grave lidt i maven på din exchange og se hvad der gør de havner der.
Og jeg er desværre ikke den store exchange mand, så desværre.

Googlede lige lidt og fandt denne side:
http://stackoverflow.com/questions/5935087/how-do-i-prevent-mails-sent-through-php-mail-from-going-to-spam

De skriver du skal forsøge at udbygge ReturnPath og Reply-To.
Prøv evt. at smide de 2 på og se om de gør tricket.
Avatar billede Rune1983 Ekspert
29. april 2016 - 07:16 #4
> #3
Har lavet et par tests yderligere til nogle andre mails på andre domæner. Og de lader til at få mails rigtig. Så det ikke alle steder hvor den havner i spam.
Det var blandt andet gmail hvor den havnede i spam folder. Men mange af vores kunder anvender ikke gmail.
Så gør det jeg sender en velkomstmail ved oprettelse i mit system. Derved finder jeg ud af om de havner i spam hos kunden.
Ellers må jeg tag dem når de kommer efterhånden hvis de hos nogle havner i spam.
Avatar billede Rune1983 Ekspert
29. april 2016 - 08:18 #5
I forbindelse med test af email havde jeg anvendt link i email til lokal IP på netværket (192.168.x.x). Det var nok til den ofte havner i spam. Så ved at ordne link så det kan anvendes udefra løste spam udfordringen sig selv.
Avatar billede Rune1983 Ekspert
29. april 2016 - 08:20 #6
> #3
Lad os dele pointene. Du hjalp mig i den rigtige retning. Smid et svar.
Avatar billede jakobdo Ekspert
29. april 2016 - 09:12 #7
Svar!
Avatar billede jakobdo Ekspert
29. april 2016 - 09:12 #8
Og ellers kan du jo på oprettelsessiden skrive:
Du er nu oprettet og der er sendt en "velkomstmail".
Modtager du den ikke inden for X minutter, så tjek evt. om den er havnet i dit spam-filter og ellers kontakt mig/os på email: bla@webside.dk
Avatar billede Rune1983 Ekspert
29. april 2016 - 09:49 #9
> #8
God pointe. Måske jeg vil overveje det.
Tak for hjælpen.
Avatar billede jakobdo Ekspert
29. april 2016 - 09:51 #10
Så lidt og tak for point.
Avatar billede arne_v Ekspert
01. maj 2016 - 03:16 #11
Min viden raekker kun til de samme raad som jakob har givet.

Men jeg ved at email folkene taler om ting som DKIM og SPF.
Avatar billede jakobdo Ekspert
01. maj 2016 - 21:17 #12
Mangel på DKIM og SPF er ikke direkte = spam.
Men det er bestemt godt at have 100% styr på sådanne ting også ja.
Gode inputs arne_v. :)
Avatar billede arne_v Ekspert
02. maj 2016 - 03:12 #13
Ja jeg ved som sagt slet ikke hvordan de fungerer. Men jeg bliver tudet oerene fulde om dem af teamet som administrerer vores email servere.

(jeg har ikke selv vaeret ansvarlig for email server siden 1996)
Avatar billede jakobdo Ekspert
02. maj 2016 - 11:30 #14
Kort fortalt, så virker SPF på den måde, at man opretter en DNS rekord, som fortæller hvilke servere der må sende email på vegne af domænet.

DKIM har jeg ikke den store erfaring med endnu, men lur mig om jeg ikke snart får det. :)