Avatar billede namgrab Juniormester
27. april 2016 - 19:00 Der er 5 kommentarer

Opstart uden forbindelse til nettet

PC:    msi cx 720
OS:    W10/64
Office 365

Pludselig er der opstået et problem i forbindelse med opstart fra slukket tilstand. Jeg bliver ikke tilsluttet det rådløse internet og kan heller ikke tilslutte ved at "tvinge" ved at taste tilslut. Men efter en genstart - der går ret langsomt! - er jeg på nettet som sædvanlig. Er der nogen, der kender dette problem og har en forklaring/løsning?
Avatar billede claes57 Ekspert
28. april 2016 - 10:31 #1
defekt driver til wifi - den forsøger sikkert at gå tilbage til ældre version, og derfor bruger den tid på systemgendannelse.
Avatar billede namgrab Juniormester
28. april 2016 - 15:27 #2
Og?  Hvorledes kan jeg konstatere dette og evt. reparere/geninstallere en driver og hvorfra?
Avatar billede claes57 Ekspert
28. april 2016 - 16:30 #3
umiddelbart har de kun drivere til win7/64 - men de kan nok bruges.
https://goo.gl/xP9pPw
(jeg har brugt kort link, da der er mellemrum i originallink)

scroll et stykke ned til der kommer Wireless LAN
den først af dem har en
How to know which WiFi and Bluetooth cards were installed inside my laptop?
brug den til at finde den rigtige wlan-driver.

og maskinen har sin egen supportside på https://www.msi.com/Laptop/support/CX720.html
Avatar billede namgrab Juniormester
02. maj 2016 - 17:06 #4
Tak Claes57
efter mit indlæg har der ikke været problemer :-, mn jeg gemmer dit forslag til en anden god gang.
Ping et svar og i slutter.
Avatar billede claes57 Ekspert
02. maj 2016 - 18:14 #5
det er så nok windows egen systemgendannelse, der har klaret det.
Bare luk selv, jeg har point nok.