Avatar billede ISJ Nybegynder
28. april 2016 - 13:55 Der er 10 kommentarer

Komprimering af Powerpoint billedserie

Hej

Jeg har lavet en billedserie i Power Point, som skal sendes til e-mil modtagere. Indtil nu har jeg sendt den til mig selv som XPX fil. Men er der en måde man kan komprimere serien på, således at den bliver hurtigere at sende ? Det samme med evt. sending af serien i Power Point.
Og kan jeg skrive beskytte materialet ?

På forhånd tak.
ISJ
Avatar billede claes57 Ekspert
28. april 2016 - 14:26 #1
det kan dræbe modtagers indbakke, så læg filen i onedrive/dropbox, og del den (du får så et link). Så mailer du bare link til modtagerne, og de kan så selv hente filen ned.

Ved ikke mht beskyttelse...
Avatar billede ISJ Nybegynder
28. april 2016 - 14:31 #2
Tak,
Fylder den så ikke så meget og skal de så have Dropbox installeret selv ?
ISJ
Avatar billede claes57 Ekspert
28. april 2016 - 14:57 #3
Den fylder det samme, men ikke i modtageres indbakke/mailsystem, så mail selv er ikke tung at hente. Klikker de på link, så kommer de ind som gæst på din dropbox, og har kun mulighed for at se den fil, og intet andet. De kan så vælge at kopiere den ned til egen maskine, og så se den lokalt.
28. april 2016 - 16:41 #4
Du kan gøre meget med billedbehandling INDEN du indsætter billederne i PowerPoint. Sørg for at billederne har den størrelse, der skal anvendes, og lad være med bare at ændre størrelsen i PowerPoint.

Præsentationen kan evt. gemmes i PDF-format - men her mister du PowerPoint-funktionalitet. Men er det kun for at modtageren kan læse præsentationen, kan det måske anvendes.
Avatar billede ISJ Nybegynder
28. april 2016 - 19:05 #5
Tak.
Det havde jeg ikke tænkt på. Men hvilken billedstørrelse er så bedst ?
ISJ
29. april 2016 - 09:38 #6
En billedstørrelser, der matcher det, der skal vises på siden.

Skal billedet vises i et format på f.eks. 800*600 pixels, skal billedet optimalt have denne størrelse.
Avatar billede ISJ Nybegynder
29. april 2016 - 10:31 #7
Hej
Jeg prøvede at sende filen til mig selv, men har ikke rigtig lykkedes med projektet. jeg kommer ind til hele mit Dropbox indhold. Men det gør andre selvfølgelig nok ikke. Jeg må øve mig.

Men noget andet er, at jeg for et par dage siden efter at jeg havde installeret Dropbox modtog en mail fra denne ukendte person med 2 vedhæftede filer. Den ene med mit Dropbox indhold, Den anden med dette:

From: Jana Clarke
Sent: Wednesday, April 27, 2016 2:54 PM

Thank you. Our latest price list is attached. For additional information, please contact your local ITT office.

Jeg har skrevet til Dropbox.
Avatar billede ISJ Nybegynder
29. april 2016 - 10:45 #8
Alle billederne er forskellig størrelse, men skal kunne se gode ud
på alle computere. Ærgerligt, at det ikke har været i orden, blot at ændre dem i Power Point.
Avatar billede ISJ Nybegynder
29. april 2016 - 10:48 #9
Det lyder godt !
Hvad med xpx, som jeg også har brugt ?
Avatar billede ISJ Nybegynder
13. maj 2016 - 09:18 #10
Hej
Jeg har fundet løsning.
Tak for input.