Avatar billede nottelmann Novice
28. april 2016 - 16:09 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Kloning

Jeg har netop købet er større ssd harddisk som jeg har klonet fra en mindre.
Problemet er jeg ikke kan se jeg har fået mere plads, fylder fortsat det samme.
Hvad gør jeg ?
Avatar billede nottelmann Novice
28. april 2016 - 16:16 #1
PS Køre Win 10
Avatar billede nottelmann Novice
28. april 2016 - 16:37 #2
Har oprettet det som drev E, men kan man ikke overflytte det til Drev C så det hele er samlet ?
Avatar billede poko1 Ekspert
28. april 2016 - 16:47 #3
En lidt kryptisk forklaring! Hvis du har klonet dit Styresystem kan du sætte det som 1st boot på C: drev men afhængig af hvilket værktøj du har brugt skal du måske starte op med ed installations DVD. og køre en reparation for at det kører!
Avatar billede nottelmann Novice
28. april 2016 - 17:47 #4
Styresystemet er sat til 1st boot på C
Har ingen Win 10 installations cd da det er en opdatering fra nettet
Avatar billede jenscarlo Juniormester
28. april 2016 - 20:42 #5
Gå i diskhånteringen og udvid disken,så let er det.
Avatar billede poko1 Ekspert
28. april 2016 - 22:04 #6
Hjemme igen.Jeg har lavet en vejledning til hvordan du laver et installations medie, USB. Eller DVD, så du senere kan lave en ren installation!
http://web.gratisupload.dk/f/8tftdh8oor/
Avatar billede kurtba Ekspert
28. april 2016 - 23:53 #7
Der er flere kloningsprogrammer, som fungerer på den måde, at den også tager størrelsen med. Så hvis man kloner noget fra en 300 gb disk og til en 600 gb disk, så fremstår 600 gb disken som en på 300 gb bagefter.
Så det kan have betydning, om man kloner disken - kloner partitionen - eller kloner indholdet.
Avatar billede poko1 Ekspert
29. april 2016 - 09:57 #8
Kom du videre?
Her er også hvordan du udvider din disk med Microsofts eget værktøj!
http://web.gratisupload.dk/f/8v7c6w2760/
Avatar billede nottelmann Novice
29. april 2016 - 10:56 #9
Nej endnu ikke, udvidelse er nedtonet og jeg kan ikke trække i feltet som jenscarlo foreslår
Avatar billede poko1 Ekspert
29. april 2016 - 11:49 #10
Det kan man heller ikke i Diskhåndteringen der skal du bruge min vejledning ellers skal du vælge et andet værktøj
Avatar billede jenscarlo Juniormester
29. april 2016 - 20:36 #11
det kan ordnes i diskhånteringen,men da jeg læste din forklaring igen,virker det som du har begge diske i computeren,hvis det er tilfældet ,så tag den gamle disk ud og start op på den nye disk så får den automatisk C som drev bogstav,gå i diskhånteringen og giv den ikke formateret partition et drev bogstav, når det er gjort kan du højre klikke på den og udvide den.Jeg har gjort det mange gange og det har altid virket.
Avatar billede poko1 Ekspert
29. april 2016 - 21:58 #12
#11  Sikke dog en gang sludder!
Avatar billede jenscarlo Juniormester
30. april 2016 - 05:08 #13
Det virker jeg har gjort det mange gange,det er dig der gør altin sværere end det er.Hvis du kalder det for sludder så har du ikke meget forstand på computere,men det har jeg lagt mærke til mange gange dine sv ar er 0fte det rene sludder.Jeg afmelder tråden og der vil ikke blive svaret mere .så du behøver ikke at komme med flere dumheder.
Avatar billede nottelmann Novice
01. maj 2016 - 08:09 #14
#6 kan jeg formattere hele hardisken ved en ny installation ?
Avatar billede poko1 Ekspert
01. maj 2016 - 08:25 #15
Jeg ville kun gøre det hvis din Win 10 er aktiveret! Ellers kan du ikke køre en ren installation.
men husk i Microsoft diskhånteringen kan du ikke udvide din disk undtagen til højre for styresystemet og den plads du vil udvide med skal være U Allokeret som vist i #8 I nogle installationer er der en genoprettelses partition til højre for operativ systemet så skal du bruge et andet værktøj f.eks. Aomei.
Avatar billede poko1 Ekspert
01. maj 2016 - 08:41 #16
med dette værktøj kan du udvide din disktørrelse selvom den er fuldt belagt med partitioner. når du har trukket disken større
skal du oppe til venstre trykke Aplly så ordnes resten automatisk

http://download.cnet.com/AOMEI-Partition-Assistant-Standard-Edition/3000-2248_4-75118871.html
Avatar billede nottelmann Novice
20. maj 2016 - 08:41 #17
#6 poko

Skriv for point, valgte at formattere, da ingen af prog. virkede
Avatar billede poko1 Ekspert
20. maj 2016 - 10:15 #18
Behold bare selv point Samler ikke :-)
Avatar billede nottelmann Novice
20. maj 2016 - 10:22 #19
OK :-)