Avatar billede Bumle Mester
28. april 2016 - 17:37 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Vba mail ved ændring

Hej derude,
Jeg fandt for noget tid siden en vba kode, som ville sende en mail, hvis/når værdier i et ark ændrede sig.
Nu kan jeg desværre ikke finde den igen, men det var noget med, at når f.eks et ark1 celleområde B1:D4 ændrede sig, så ville den sende en mail til mail adresser angivet i eks. celle V1 og med emne i celle V2.
Er der nogle hajer som kan hjælpe mig med det?
Bruger Office 2010 og Outlook som mail.
I kan bare tage udgangspunkt i eksemplet og så kan jeg selv rette det til.
Mailen skulle helst sendes automatisk i baggrunden, hvis dette er muligt.
Der er formler i arket som ændrer sig, hvis dette har nogen betydning.
På forhånd tak.
Avatar billede supertekst Ekspert
28. april 2016 - 23:40 #1
Avatar billede Bumle Mester
29. april 2016 - 07:57 #2
Den virker ikke helt efter hensigten, men fandt denne her og rettede den til.
Problemet er så bare, at når der bliver slettet en værdi i en celle og skrevet en ny værdi i samme celle, så får jeg 2 mails :-(
Altså når i dette tilfælde, at A10 ændres, så kommer der 2 mails.
Faktisk, så er det nok, at aktivere/klikke i en celle, så får jeg en mail og jeg skulle kun have, hvis en værdi ændres, og kun en mail.
Har du et godt bud?

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
    If Not Intersect([A10], Target) Is Nothing Then
        Set olApp = CreateObject("Outlook.application")
        Set M = olApp.CreateItem(olMailItem)
        With M
            .Subject = "Subject"
            .Body = "Body"
            .Recipients.Add "test@test.com"
            .Send
        End With
    End If
End Sub
Avatar billede Bumle Mester
29. april 2016 - 08:48 #3
Hmm, jeg kan se at når jeg blot aktiverer/klikker i en celle, så forsvinder værdien i cellen?
Det har jeg aldrig oplevet før.
Så er det måske derfor, at jeg får 2 mails, da det første klik jo sletter værdien og når jeg herefter opretter en værdi, så er cellen jo ændret 2 gange.
Avatar billede supertekst Ekspert
29. april 2016 - 09:30 #4
Kunne du ikke Uploade filen eller sende en kopi. @-adresse under min profil,
Avatar billede Bumle Mester
29. april 2016 - 15:00 #5
Rigtig gerne, men nu kan det først blive mandag eftermiddag :-)
Avatar billede Bumle Mester
29. april 2016 - 15:21 #6
Problem løst(fejl 40) :-)
Har også ladet vba læse i en anden celle, som tæller data fra anden celle, så nu kommer der også kun en mail.
Du får point for ihærdigheden, hvis du lægger et svar :-)
Avatar billede supertekst Ekspert
29. april 2016 - 15:30 #7
Ok - og tak