Avatar billede kiki Juniormester
28. april 2016 - 22:32 Der er 8 kommentarer

Strømforsyninge til min bærbarcomputer.

Jeg synes det ville være en stor fordel, hvis jeg ikke behøvede at have min strømforsyning med, når jeg besøger min broder. Han har 2 bærbarcomputer.

Hvordan kan jeg se om jeg kan bruge en af hans strømforsyninger til min bærbarcomputer?
(Det er ok, hvis den tager længer tid om at lade op)

Jeg håber I kan hjælpe mig :)
Avatar billede martens Guru
28. april 2016 - 22:47 #1
Du kunne starte med at skrive hvilken type bærbar du har ( måske også hvilken din broder har.. )

Men hvad med at købe en ekstra til din egen... ( klonprodukter kan fåes ret billigt i dag )
Avatar billede kiki Juniormester
28. april 2016 - 23:26 #2
Min bærbar er Lenovo. Jeg ved ikke hvad min broders heder, men det er ikke Apple. Jeg vil muligvis også bruge det ved andre.

Kan man ikke se om der står de rigtige ting på strømforsyningen? Hvis tal x og tal y er det samme, så kan man bruge strømforsyningen. Hvis de er forskellige så kan man ikke?
Avatar billede martens Guru
28. april 2016 - 23:44 #3
Hvilken type Lenovo ( Type Nummer )
Avatar billede kiki Juniormester
29. april 2016 - 00:22 #4
Lenovo E31-70 80KX
Avatar billede Mette1969 Novice
29. april 2016 - 01:02 #5
Jeg tror nok at udgangseffekten (V) skal være ens.
Jeg tror nok at Watts ikke må være højre. (Hvis den er laver så tager det længer tid at lade den op)

Men jeg er IKKE sikker på det? Så jeg håber nogen kan bekræfte om det er rigtigt.
Avatar billede martens Guru
29. april 2016 - 01:02 #6
Er det en strømforsyning som denne ?

læg mærke til stikket med det gule....
Avatar billede martens Guru
29. april 2016 - 01:07 #7
til Mette1969  Du er tæt på at være korrekt i din antagelse..
V = Volt = Spænding skal være den samme ... i hvert fald helst ikke meget højere, selvom, der er spændingsregulatorer på hovedparten af de laptops jeg har haft adskilt genne, tiden ( Volt er IKKE lig udgangseffekt )
Effekt måles i W ( Watt )
men Watt må gerne være højere, det angiver blot at den kan levere mere strøm.....
Avatar billede kiki Juniormester
05. maj 2016 - 00:52 #8
Undskyld det har taget mig så længe at svar. (Jeg har været uden internet.)

Jeg kan ikke se noget billede eller link ved #6?

Men det betyder ikke noget fordi min broder har nu fortalt mig at han har en universal strømforsyning som har 1 knap som kan skifte mellem forskelige Output V. Den har 6 udskiftelige strømstik.

1.    Hvis stikket passer.
2.    Og jeg kan vælge en Output 20 V (Der står 20 V på min strømforsyning)

Så kan jeg roligt bruge den? Jeg skal ikke tænke på hvad der står ved Watt?
Send et svar og få point.