Avatar billede Yoshio Nybegynder
29. april 2016 - 15:28 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Java kan ikke opdateres eller installeres

Jeg har tidligere haft Windows 7 installeret på min VAIO pc, men opgraderet til Windows 10 fornylig. Det har fungeret rigtig fint bortset fra Java. Med stort besvær fik jeg installeret Java JDK udgave 77 og det har virket. I denne uge fik jeg besked om ny opdatering til udgave 91. Denne har det været umuligt at installere
Al Java er nu fjernet også i registreringsbasen, da jeg troede det ville lette vejen ved en geninstallation af Java. Men sådan er det ikke gået. På pc'en har jeg følgende browsere Edge, IE 11, Chrome og FireFox. Uanset om jeg forsøger at installere med IE eller FireFox lykkes det ikke. Heller ikke hvis jeg downloader offline versionen til Windows. Installationen starter ikke korrekt. Det billede på at installation startes kommer ikke frem. På trods af det kan der med offline installationen blive dannet Java, som registreres, men ikke er anvendeligt.
Det er min sidste udvej at spørge her. Alt andet er forsøgt. Microsoft foreslår, at jeg prøver at Update Windows 10, men det er jeg lidt bekymret for.
Er der nogen som har den gyldne løsning til at komme videre?
Avatar billede 220661 Ekspert
29. april 2016 - 18:48 #1
Du siger du har fjernet oplysninger i register. Men har du fået fjernet mapper og filer der måske ikke er blevet afinstalleret?
https://java.com/en/download/faq/uninstaller_toolinfo.xml
Avatar billede Yoshio Nybegynder
30. april 2016 - 09:31 #2
Java is disabled or not installed. Det er den besked jeg får når jeg prøver at downloade the uninstall tool.
Javaen har jeg fjernet manuelt ved at gå ind i "regedit" og taget mapperne enkeltvis og slettet.
Uanset hvad jeg downloader fra Java.com af programmer og prøver at installere åbner installeren ikke. Den går simpelthen død med det samme.
Avatar billede Yoshio Nybegynder
30. april 2016 - 09:52 #3
Jeg har også brugt revo-uninstaller
Avatar billede Yoshio Nybegynder
30. april 2016 - 10:38 #4
For god ordens skyld oplyses, at jeg også har haft deaktiveret Bullguard antivirus og firewall samt Windows firewall i processen.
Efter at have forsøgt alle disse ting er jeg tom for ideer til at komme videre.
Avatar billede 220661 Ekspert
30. april 2016 - 19:38 #5
Har du prøvet en tur med CCleaner?
Må jeg spørge hvad du bruger Java til?
Avatar billede Yoshio Nybegynder
01. maj 2016 - 08:39 #6
Nej jeg har ikke prøvet cleaneren. Jeg bruger Java i forbindelse med digital signatur i virksomhed til at logge på skat og andre myndigheder.
Avatar billede 220661 Ekspert
01. maj 2016 - 08:54 #7
Ok. Ok prøv at køre den.
Har du systemgendannelses punkter at rulle tilbage med til da du havde en java der fungerede før den skulle opdateres?
Brugte du Revo uninstaller til at fjerne det hele fra start af eller kørte du den først når det var gået galt?
Avatar billede Yoshio Nybegynder
01. maj 2016 - 09:26 #8
Jeg brugte først revo-uninstaller til sidst, hvor der stadig var Java Misson Control installeret. Ja, jeg har tidligere systemgendannelsespunkter, men Java kommer vel ikke frem der efter det er slettet.
Hvad kan CCleaneren hjælpe med i forhold til Java?
Avatar billede 220661 Ekspert
01. maj 2016 - 10:12 #9
CCleaner sletter unødige filer og mapper, og oprydder i registeret.

Revo Uninstaller virker kun optimalt når man bruger det som afinstallerings værktøj fra start af. Har man først brugt den normale procedure får den ikke ryddet op ordentligt.

Jeg havde forsøgt at køre tilbage, og så her fjerne med Revo hvis CCleaner ikke afhjælper problem.
Så vidt jeg ved skriver Windows først til den ledige plads, før de overskriver gamle filer. Så du kan være heldig det virker.
Avatar billede 220661 Ekspert
01. maj 2016 - 10:16 #10
Det skal dog siges jeg ikke selv har installeret Java på min Win 10, da jeg ikke bruger Java længere. Før blev det jo også brugt på netbank. Men jeg vil lige prøve at se om jeg kan installere det på min bærbare.
Avatar billede Yoshio Nybegynder
01. maj 2016 - 10:27 #11
Jeg forsøgte et gendanne til gendannelsespunktet før problemet opstod, men Windows kan ikke gennemføre systemgendannelsen på grund af en fejl. Den siger jeg kan prøve igen. Det giver samme resultat. Jeg prøver at hente CCleaner ned (den fri version) og køre den.
Avatar billede 220661 Ekspert
01. maj 2016 - 10:34 #12
Ok. Har lige háft Java verion 8 update 91 inde på min pc her, og fjernet den igen med Revo uden problemer. Så den kan køre på Win 10.
Inde på siden hvor men henter Java er der en tool til at fjerne de gamle versioner, og du har prøvet at køre det kan jeg se. Men igen er det måske her efter du har fjernet oplysninger i registeret, og så tror programmet at det er fjernet. Jeg vil derfor tro dit problem er filer og mapper der ligger på harddisken der laver ballade. De kan ikke forenes med det du vil downloade.
Avatar billede Yoshio Nybegynder
01. maj 2016 - 10:48 #13
CCleaneren løste heller ikke problemet. Det er vel sådan, at den eneste mulighed er en upgrade af Windows 10? Problemet er opstået efter en Windows Update den 23. april 2016. Jeg er p.t. i Frankrig og det er hernede denne automatiske opdatering har fundet sted. Jeg ved ikke om det betyder noget?
Jeg takker naturligvis for din indsats og hører gerne om du har andre ideer til hvad jeg kan forsøge. Ellers må jeg undvære Java på denne pc.
Avatar billede 220661 Ekspert
01. maj 2016 - 11:11 #14
Velbekomme.
Det er korrekt at Windows 10 for nylig er blevet opgradret til en nyere version, som jeg også kører med her.

Du burde indenfor en periode køre tilbage til den gamle version hvis du vil, hvis du ikke har fjernet Windows.old på roden af c drevet.
Hvis du går i start indstillinger-opdatering og sikkerhed-genoprettelse.
Så kan der være en mulighed her med at rulle tilbage til den forrige Build.
Avatar billede Yoshio Nybegynder
05. maj 2016 - 08:05 #15
Jeg er stadig interesseret i at få en ide til at komme videre.
Avatar billede 220661 Ekspert
05. maj 2016 - 09:13 #16
Du har ikke prøvet at rulle systemet tilbage til forrige version og installere Java igen?
Avatar billede Yoshio Nybegynder
05. maj 2016 - 10:17 #17
Jeg prøvede for nogle dage siden at foretage en systemgendannelse som lå 2 dage forud for windows opdateringen. Det lykkedes som sagt ikke. Jeg prøvede et par gange. Nu er der ikke flere gendannelsespunkter, som ligger forud for opdateringen. Der findes ikke nogen windows.old mappe siden 25. marts 2016.
Selvom Java.Ra ikke er opdateret og beregnet på Windows 10 er det så en mulighed?
Undervejs er det faktisk lykkedes at få gendannet java installation, men ved forsøg på bruge den FireFox fik jeg meddelelse om, at den var crashed. Så det hele er slettet igen med Revo.
Avatar billede 220661 Ekspert
05. maj 2016 - 13:12 #18
Jeg ved ikke om JavaRa kan hjælpe dig, men jeg har fundet dette download:

http://javara21.windows10appstore.net/win10software.html

Om det kan hjælpe dig det er så et spørgsmål??
Avatar billede Yoshio Nybegynder
06. maj 2016 - 16:29 #19
Så er det også afprøvet. Java.ra kunne fjerne yderligere 12 items, men går også i stå hurtigt i installation. Det er som om der mangler installerkraft. På en eller måde er der behov for en hjælpemotor for at komme videre. Mærkeligt for det det eneste problem jeg har registreret.
Avatar billede Yoshio Nybegynder
14. maj 2016 - 18:40 #20
Så lykkedes det mig endelig at installere Javas seneste udgave på computeren. Efter at have sonderet mange muligheder prøvede jeg at installere programmet Heimdal Free. Herefter bad jeg dette program om at klare installationen af Java. Inden for et minut var dette gjort og Java fungerer tilsyneladende som det skal. Super.
Avatar billede 220661 Ekspert
15. maj 2016 - 10:03 #21
Tak fordi du delte din erfaring her, og fik løst problemet :-)