Avatar billede klas Juniormester
29. april 2016 - 22:42 Der er 1 kommentar

Chromecast på ipad med delt mobilnetværk...muligt?

Hejsa,

Prøver at hjælpe en med at sætte en chromecast op i en båd, hvor der skal castes fra en ipad med eget Simkort / delt WiFi..

Det giver lidt problemer.. Det er ikke noget problem hvis man laver internet hotspot på en mobil og så bruger dette fælles WiFi netværk på både ipad og chromecast.. Men jeg kan ikke få det til at virke 100% uden et fælles hotspot. Hvis jeg får chromecast sat op manuelt på det delte mobilnetværk på ipad, så kan jeg fx. Ikke bruge yousee. Men HBO virker fint...

Nogle gode råd til at få dette til at virke optimalt?

På forhånd tak :-)
Avatar billede Little Helper Seniormester
30. april 2016 - 20:07 #1
Hej Klas.

Når du siger der skal castes fra en ipad går jeg ud fra at der skal castes til et TV, og er dette korrekt går jeg ud fra at båden på en størrelse så der er lagt 220V former ind. Har jeg ret ville jeg gøre følgende.

Køb evt denne.

https://www.bilka.dk/elektronik/routerer-og-netvaerk/netvaerk/tp-link-traadloes-router-tl-mr3420/p/100028374

Køb en 3G linje ved en udbyder og sæt den deri.

Forbind ipad og caster til router, fordelen er så at du jo kan køre alt hvad du ellers vil (evt bærbar) fra båden også.

Når jeg bla ikke ville vælge mobilen  som hotspot så er det fordi det abonnement mobilen køre har en noget lavere data begrænsning og opnås den falder data hastighed til under hvad chromecast kræver.