Avatar billede crjensen Juniormester
29. april 2016 - 23:15 Der er 4 kommentarer

Efter skift af grafikkort

Jeg har købt grafikkortet ASUS GeForce GTX 750Ti 2GB PhysX CUDA.

Jeg har indsat det i nedenstående PC, men har efter sort skærm prøvet følgende. Nedenstående forsøg lykkedes ikke. Hvilke andre forsøg bør jeg gøre, før jeg returnerer grafikkortet til butikken:

Med det nye grafikkort isat, får jeg først den blå HP-skærm. Den er på 1 minuts tid. Derefter bliver skærm sort, mens en markør står og blinker øverst til venstre.

Jeg har med det gamle grafikkort isat deaktiveret alle skærmdrivere - og dernæst isat det nye og genstartet. Intet resultat.
Jeg har med det gamle grafikkort deaktiveret skærmdrivere og sat PC'en til Sikker opstart - og dernæst i sat det nye og genstartet. Intet resultat.
Jeg har med det gamle grafikkort installeret driveren til det nye grafikkort - og dernæst i sat det nye og genstartet. Intet resultat.

Jeg har forsøgt i alle tilfældene at åbne BIOS ved PC's opstart, men kan slet ikke åbne BIOS. Ved klik på esc og f10 og f1 får jeg blot en sort skærm, hvor nogle af computerens specs står. Bios bliver ikke åbnet.

Jeg har forsøgt at opdatere BIOS, men ifølge HP's hjemmeside er der IKKE nogen tilgængelig opdatering, så...

I hvert fald, som skrevet, kommer HP's blå skærm frem, og dernæst sort skærm med blinkende markør.

Jeg har en HP Pavillion P6-2070sc (se specs her: http://support.hp.com/us-en/product/HP-Pavilion-p6-Desktop-PC-series/5151865/model/5198893/document/c03068925/)
Avatar billede Weedbag Novice
30. april 2016 - 01:43 #1
Har du flere skærme sat til? Så kan billedet nemlig godt være hoppet derover. Ellers kan jeg se du har vga output på
dit bundkort, hopper billedet derover med din GTX750 i? Du har sikkert prøvet at reseate alt, men hvis ikke så prøv det. Held og lykke med kortet, det er kanon når det virker ☺
Avatar billede crjensen Juniormester
30. april 2016 - 10:36 #2
Tak for din kommentar. Jeg har ikke flere skærme sat til.
Jeg kan se, når jeg tænder computeren med det nye kort isat, at computeren i hvert fald registrerer kortet. Det kan jeg se på følgende måde:
Den blå HP-skærm som vises ved opstart, fylder normalt ikke hele min skærm ud. Det gør den med det nye kort isat.
Jeg må prøve videre med forskellige reset-løsninger og hvad jeg ellers kan finde.
På en eller anden måde skal det nok lykkes.
Avatar billede jenscarlo Juniormester
30. april 2016 - 20:10 #3
det er ikke nogen stor strømforsyning du har,er du sikker på at den er stor nok til det nye kort?
Avatar billede crjensen Juniormester
30. april 2016 - 22:05 #4
Av ja, jeg kan godt se, at min computer har 300 watt strømforsyning, og det nye grafikkort kræver som minimum dette.
Kan jeg og bør jeg, hvis jeg vælger at beholde grafikkortet, indkøbe en større strømforsyning?
Mange tak for jeres hjælp!