Avatar billede cht22 Professor
30. april 2016 - 06:00 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Udskiftning af harddisk overførsel af alt til den nye

Jeg har en HP computer med styresystem og der ligger også en genoprettelses partition på harddisken. Hvordan får jeg overført dette til den nye harddisk. Har forsøgt at lave image med Norton Ghost 11 og lægge det ind på den nye. Det virkede ikke.
Avatar billede 220661 Ekspert
30. april 2016 - 07:43 #1
Tjekkede du om image var compatibelt med systemet da du oprettede det?

Normalt når data skal overføres, kloner man disken direkte over.
Kan Norton programmet ikke klare dette?

Jeg bruger selv Aomei Backupper free, og har ikke problemer med at overføre det programmet kalder systembackups til andre diske
Avatar billede cht22 Professor
30. april 2016 - 17:24 #2
Ja nu har jeg i Norton Ghost valgt "disk to disk", jeg vil tro at den så kloner disken. Det giver samme resultat som at lave image. Men "HP Factory Image Restore" virker ikke. Windows 7 virker godt nok fra den nye harddisk.

Jeg kunne gemme den oprindelige harddisk som backup og bruge HP's restore image på den hvis jeg får brug for ny installation af styresystemet, men jeg kunne godt bruge en ekstra harddisk.

"HP Factory Image Restore" programmet / styresystemet starter op fra den nye harddisk. Men så står der: "please confirm in order to proceed", hvor jeg vælger næste og så sker der ikke mere.
Avatar billede cht22 Professor
30. april 2016 - 17:26 #3
Er det her programmet du bruger:
http://www.backup-utility.com/download.html
Avatar billede 220661 Ekspert
30. april 2016 - 19:15 #4
Ja det er den frie version af programmet. Downloader altid fra udbyders egen side og ikke fra cnet hvis det kan undgås.
Avatar billede Blueeyez Mester
30. april 2016 - 21:39 #5
Kan varmt anbefale Clonezilla

Har brugt på en hp med recovery partition og det funkede og så er det jo helt gratis ;)
Avatar billede 220661 Ekspert
01. maj 2016 - 11:20 #6
#5 Godt med flere muligheder :-)
Avatar billede cht22 Professor
01. maj 2016 - 17:14 #7
Har nu prøvet med "Aomei Backupper free", det virkede desværre ikke. Hverken Windows 7 eller image restore vil starte. Desuden blev partitionerne på den nye ikke lige så store som på den gamle, ved ikke om det kan være derfor.

Det kan være jeg prøver clonezilla på et andet tidspunkt. Det er også lidt besværligt at skulle skifte harddisk, der er kun plads til en harddisk i computeren og så kan jeg have den anden som ekstern, når jeg kopiere.
Avatar billede cht22 Professor
01. maj 2016 - 17:18 #8
Det bliver nok ikke foreløbig jeg får gjort mere ved det.