Avatar billede RTT2215 Nybegynder
02. maj 2016 - 12:39 Der er 5 kommentarer

Vedhæftet fil til Brevfletning med E-Mail

Hej,

Jeg benytter Word 2013 til at lave brevfletning til E-mails, når jeg skal sende mange mails.

Jeg kunne rigtig godt tænke mig at vedhæfte en fil til disse mails, og det er den samme fil til alle mails.

Har læst flere spørgsmål hvor flere forklare at det gør man via "Indsæt Object", men jeg kunne rigtig godt tænke mig at filen kommer til at være som en "Normal" vedhæftet fil i en mail, og ikke som et ikon i mailen.

Kan dette ikke lade sig gøre?

Venligst hjælp mig.

Mvh RTT2215
Avatar billede RTT2215 Nybegynder
04. maj 2016 - 13:49 #1
Mit problem er at jeg ikke kan få vedhæftet en fil til min brevfletning. Jeg har lavet brevfletning i Word hvor jeg har min adresse liste i Excel. I word kan man så indsætte et object, men dette kommer til at vises som et Ikon i mailen.

Jeg ønsker at den vedhæftet fil kommer til at ligge som en alm. vedhæftet fil i mailen som når jeg sender en privat mail.
Det er en PDF fil jeg gerne vil vedhæfte.

Jeg har prøvet Lene-fredborg´s link i denne tråd: http://www.eksperten.dk/spm/913284 - men kan ikke få det til at virke og syntes at et med VBE & Merge er rimelig omstændigt/svært og håbede at der var en mere enkelt løsning.
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
04. maj 2016 - 16:44 #2
Hvis du ikke kan få af Doug Robbins' løsning under http://word.mvps.org/FAQs/MailMerge/MergeWithAttachments.htm til at virke, kan du måske du kan bruge det gratis værktøj, der kan downloades her:
Outlook Mail Merge Attachment, http://omma.sourceforge.net/
(Jeg har ikke selv haft mulighed for at afprøve det)

I stedet for Doug Robbins' løsning ovenfor kan du hente en opdateret og mere omfattende version her:
https://onedrive.live.com/?cid=5AEDCB43615E886B&id=5AEDCB43615E886B%21566
Hvis du klikker på "Hent" (øverst i vinduet, får du downloaded en zip-fil). Du kan findes dokumentation af løsningen med vedhæftede filer ved at klikke på ikonet med teksten "MERGING WITH ATTACHMENTS" på siden.

Det er også muligt at købe et tilføjelsesprogram, som kan løse opgaven Jeg har f.eks. fundet "Mail Merge Toolkit", https://www.mapilab.com/purchase/?mail_merge - har ikke selv prøvet programmet). Der er en video her, som viser, hvordan man gør (engelsk): https://www.youtube.com/watch?v=pcFAnxGTgRk

Der findes givetvis løsninger, som kan købes.
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
04. maj 2016 - 16:46 #3
I sidste sætning i #2 skulle der have stået: "Der findes givetvis flere løsninger, som kan købes."
Avatar billede jesper Praktikant
18. marts 2021 - 08:48 #4
hej Lene
jeg har været i gang med at teste Doug Robbins' løsning
jeg har betalt for det og fået en anden fil til det
jeg bliver ved med at få en fejl besked som jeg håber du kan hjælpe med
run-Time error ´9´
hvad betyder dette
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
18. marts 2021 - 10:42 #5
Jesper: Du har stillet spørgsmål i en gammel tråd fra 2016. Fejlen betyder, at et eller andet problem opstår, mens koden kører. Det er ikke muligt for mig at sige, hvad årsagen er.

Jeg har ikke noget med Doug Robbin's løsning at gøre - har blot henvist til den. Da du åbenbart har betalt en anden for at løse opgaven for dig, kan du kontakte vedkommende.