Avatar billede richardjensen Seniormester
02. maj 2016 - 14:53 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

TDC-service ? ?

Efter slut for outlook express valgte jeg windows live mail.
Det har kørt udmærket indtil fornylig, hvor jeg fik problemer med at sende mail. Har så søgt hjælp hos TDC, som henviser til Microsoft. (82333100).
Men der bliver jeg bare 'guidet rundt i manegen' - for til sidst at blive smidt af.
Nu har jeg så fundet ud af at TDC har bestemt sig for ikke at ville acceptere asmtp.
( Som kunde hos TDC siden 1960 kunne jeg nok forvente forudgående varsel og måske lidt vejledning. )

Godt råd modtages gerne !!.......... :-(
Avatar billede jk45 Forsker
02. maj 2016 - 18:31 #1
Avatar billede richardjensen Seniormester
02. maj 2016 - 19:35 #2
Ja- flere gange,- supporten var også ok for bare nogle få måneder siden,
men ikke længere. De afviser server (asmtp.mail.dk) -
Microsoft-produkt - ikke TDC-produkt
Avatar billede jk45 Forsker
02. maj 2016 - 21:48 #3
den må jeg altså lige have en gang til, asmtp.mail.dk er da tdc mailserver , det eneste der kan være problemet for dem må da være klienten hvilket de bør kunne yde support på. Hvis det ikke er tilfældet vil jeg da meget gerne høre nærmere om det.
Avatar billede richardjensen Seniormester
02. maj 2016 - 22:39 #4
Prøv at spørge TDC.
Jeg har -efter bedste evne- forsøgt at forklare min oplevelse.
Avatar billede poko1 Ekspert
02. maj 2016 - 22:42 #5
Avatar billede richardjensen Seniormester
02. maj 2016 - 22:47 #6
poko1>  se #2
Avatar billede poko1 Ekspert
02. maj 2016 - 23:00 #7
Ok havde ikke lige læst hele tråden! Men som #3 skriver er asmtp en TDC ting
Avatar billede richardjensen Seniormester
03. maj 2016 - 09:26 #8
#7 Alt forladt,-  og ja -asmtp er tdc'sk, men hvad kan jeg gøre, når jeg gerne vil bevare min mail-adr. og jeg er abb. hos TDC ?
- asmtp har tidligere fungeret hos TDC (se start-sprg )
Avatar billede poko1 Ekspert
03. maj 2016 - 13:57 #9
Nu har jeg gransket din indledning et par gange. Og jeg har helt ærligt lidt svært ved at se sammenhængen mellem Windows live mail og TDC. Med mindre du bruger Office outlook og Outlook konnektor? Live mail bruger så vidt jeg ved MAPI.
Avatar billede richardjensen Seniormester
03. maj 2016 - 21:55 #10
Ringede i dag til Microsoft for hjælp, - tlf. bad om id kode fra install.,men det synes jeg ikke,jeg har.
Det har før kørt med asmtp - jeg må prøve om  MAPI accepteres.
Avatar billede richardjensen Seniormester
03. maj 2016 - 22:06 #11
Hvor kan jeg finde vejledning om opsætning ?
Avatar billede poko1 Ekspert
03. maj 2016 - 23:15 #12
Bruger du alene live mail eller har do Office Outlook? Hvis du vil indstille Live mail skal du kun skrive din Mail adresse din kode og dit navn resten klarer live selv. Men det kræver at du har en Microsoft konto!
Avatar billede richardjensen Seniormester
08. maj 2016 - 17:45 #13
Lukker og opretter nyt spm.