Avatar billede perclaus Mester
03. maj 2016 - 15:50 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

TV-tuner

Hej
Vil gerne have opklaret om der er forskel på 2 tv-tunere og Twin-tuner?

Har lige købt et nyt 2016 model Samsung TV med 2 tunere, men kan ikke optage et program mens jeg ser et andet. Jeg ved godt er der kun er digitale kanaler nu, men mit gamle TV med 2 tunere fungerede udmærket.

Jeg har YouSee kabel og bruger en USB-harddisk til optagelse.

Samsung support påstår der er forskel på tuner begrebene.

Håber nogen som kan hjælpe.
Avatar billede kurtba Ekspert
04. maj 2016 - 00:09 #1
Skriv modelnr. m.m., så er det nemmere at finde specifikationerne på det og se, hvorledes de beskriver de 2 tuneres funktion.
Avatar billede perclaus Mester
04. maj 2016 - 06:29 #2
De beskriver ikke tunernes funktion, der står bare angivet 2 tunere DVB-C/T/S
Avatar billede BPA Seniormester
04. maj 2016 - 11:03 #3
perclaus !
kurtba spørger dig om hvilket type # dit TV har.
Hvorfor svarer du ikke på det? - Det vil være helt elegant at dykke ned i specifikationerne for din model for måske kunne give dig et svar.
Dit spørgsmål er interessant og ligeledes det svar du har fået fra Samsung.
To seperate tunere eller en twin tuner burde kunne modtage to forskellige kanaler der kunne bruges til at optage fra, og/eller vise picture in picture.(PIP). Ellers er det svært at se hvad formålet med to tunere er.
Avatar billede perclaus Mester
04. maj 2016 - 12:16 #4
det er model UE49KS7005UXXE
Avatar billede kurtba Ekspert
04. maj 2016 - 19:47 #5
Når jeg ser Samsungs beskrivelse og specifikationer på det anførte TV, så kan jeg ikke se, at det har 2 tunere. Tværtimod står der under yderligere specifikationer ved Tuner/Transmitter
2 Tuner  N/A
N/A betyder not available, hvilket oversat betyder, at der ikke er 2 tunere til rådighed.
http://www.samsung.com/dk/consumer/tv-av/tv/suhd/UE49KS7005UXXE
Når man ser på deres specifikantioner, bruger de en standard opsætning hvor alle mulige ting er listet op, men ud for mange af dem vil der stå N/A, idet de ikke er til stede på den angivne model.
Så du må nok lige fortælle, hvordan du er nået frem til, at der er 2 tunere i denne model.
Avatar billede perclaus Mester
05. maj 2016 - 07:05 #6
Jeg har lige checket efter, og kan se at Samsung netop har rettet spec. på deres hjemmeside, snedigt ikke?
Avatar billede perclaus Mester
05. maj 2016 - 07:06 #7
send lige et svar så du kan få dine point.
Avatar billede kurtba Ekspert
05. maj 2016 - 20:09 #8
Det kan jeg jo ikke, når du selv har taget pointene!
Avatar billede perclaus Mester
05. maj 2016 - 21:17 #9
ok, ved ikke lige hvad der gik galt der.
Avatar billede kurtba Ekspert
05. maj 2016 - 23:33 #10
Du har da ellers en del point, så det kan vel ikke komme bag på dig, at spørger ikke selv lægger svar og at spørger heller ikke efterfølgende så giver point til sig selv.
Det er jo ikke noget man bare kommer til.
Men du er desværre ikke den eneste herinde, som opretter spørgsmål for efterfølgende selv at stjæle pointene.
Avatar billede perclaus Mester
06. maj 2016 - 05:39 #11
Hold nu kæft med det vrøvl, jeg er sgu da ligeglad med de point. Som sagt har jeg lavet en fejl så jeg kom til at give dem til mig selv, og så er den ikke længere. Men det er jo altid let at anklage andre.
Avatar billede poko1 Ekspert
06. maj 2016 - 08:15 #12
kurtba  Det er Standard proceduren hos  perclaus
Avatar billede perclaus Mester
06. maj 2016 - 08:24 #13
Fjols poko1, du ved ikke en skid hvad du snakker om, så bland dig uden om.