Avatar billede odsgaard Praktikant
04. maj 2016 - 10:58 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Bevare historik

Hej eksperter

Jeg er ved at lave et lille hobby projekt, hvor man kan registrere klubber, hold, kampe m.m.

Jeg er interesseret i at kunne bevare historik omkring f.eks. holdnavne. Altså, at hvis et hold af en eller anden grund skifter navn, så vil det 'gamle' navn fremgå af de kampe der spillet og det 'nye' navn fremgå af fremtidige kampe.

Er der et pattern eller noget, der løser den opgave?

/Brian
Avatar billede arne_v Ekspert
05. maj 2016 - 03:23 #1
En maade at gribe det an paa maa vaere:

hold
----
id PK
a
b
c

holdnavn
id PK
holdid FK->hold
start
slut
navn

kamp
----
id PK
hjemmehold FK->hold
udehold FK->hold
tid

SELECT hn1.navn,hn2.navn,kamp.tid
FROM kamp,hold h1,holdnavn hn1,hold h2,holdnavn hn2
WHERE (kamp.hjemmehold=h1.id)
AND (kamp.udehold=h2.id)
AND (h1.id=hn1.holdid) AND (kamp.tid BETWEEN hn1.start AND hn1.slut)
AND (h2.id=hn2.holdid) AND (kamp.tid BETWEEN hn2.start AND hn2.slut)
Avatar billede arne_v Ekspert
05. maj 2016 - 03:24 #2
utestet!
Avatar billede odsgaard Praktikant
21. maj 2016 - 21:48 #3
Hej Arne

Beklager det sene svar - havde helt overset at der var kommet en kommentar :)

Det ser interessant ud - det vil jeg prøve at lege lidt med. Smider du et svar :)
Avatar billede arne_v Ekspert
22. maj 2016 - 03:34 #4
svar