Avatar billede Anders2000 Nybegynder
04. maj 2016 - 12:43 Der er 6 kommentarer

Ny trådløs router

Hej Alle,

Jeg skal have mig en ny router, og vil gerne høre fra Jer ang. Jeres erfaringer med hvilke routere på markedet med god rækkevidde. I øjeblikket har jeg std. router fra YouSee, som ikke er god nok.

Jeg regner med at ville bruge omkring en tusind krone på routeren.

Nogle idéer?

Tak.

Anders
Avatar billede Blueeyez Mester
04. maj 2016 - 17:27 #1
tp-link c5 archer 1200 er rigtig god til prisen. Har selv 1 og sat 2 op hos familie og der er ingen problemer :)

Dens lillebror c20i tror jeg os er god, men den er en del billigere så kan være ringere rækkevidde samt hastighed, men den tilbyder da .ac hastighed :)
Avatar billede milter Ekspert
04. maj 2016 - 23:37 #2
Hvad er problemet/problemerne med Yousees standard router? Og hvilken model har du?
Avatar billede claes57 Ekspert
05. maj 2016 - 11:53 #3
jeg har også yousee-standard, og har så tilkøbt http://www.bj-trading.dk/bjshop/default.asp?pv=BR-6288ACL&pn=Edimax&vare=727371
Dels er den pæn, og så er der power i den. Så jeg satte den op, og slukkede for wifi på yousee-router.
Avatar billede Anders2000 Nybegynder
05. maj 2016 - 14:33 #4
Det er en Netgear CG3000, problemet er at den ikke har skyggen af rækkevidde. Allerede inde i stuen (4 m væk), så mister man halvdelen af signalet, og ryger af og på.
Avatar billede milter Ekspert
05. maj 2016 - 18:42 #5
Jeg fik byttet min CG3000 om til en C6250emr af Yousee for nogle måneder siden, fordi den af en eller anden grund ikke kunne levere den datamængde, jeg betalte for, efter en opdatering (130/30). Måske det samme er tilfældet for dig?
Avatar billede boris Juniormester
07. maj 2016 - 20:31 #6
Jeg har for nyligt købt TP-Link Archer C9, efter at jeg blev utilfreds med routeren fra Telia. Telias router er nu opsat som bridge, så det går lige igennem.
C9 giver fremragende signal i hele huset på to bånd og har desuden mulighed for at fungere som print-server og FTP-server med en USB-disk tilsluttet.
Den er naturligvis også fin til egen server m.v.

Inden da havde jeg prøvet med en Netgear til ca 500 kr, der var en håbløs fiasko.