Avatar billede l4m3r Nybegynder
05. maj 2016 - 20:44 Der er 4 kommentarer

Har desperat brug for hjælp med C# opgaver (Sockets til at starte med)

Hejsa, jeg er en Datamatiker studerende på 4. semester der skal op til re-eksamen.

Selvom jeg har et godt forhold med IT og matematik (dog sidstnævnte i lidt mindre omfang) så har jeg haft et mega elendigt forløb på mit uddannelses sted (undervisnings kvaliteten har ikke været noget at råbe hurra for)

Jeg vil spare jer detaljerne, men vil nøjes med at nævnte at jeg har brugt for meget tid på at kigge på de enkelte øvelser og har af den grund været lost i detaljerne da disse er endeløse (delegates, loops, encapsulation, lambda osv. osv.) frem for at udarbejde overordnede opgaver og gentage disse hvilket giver det bedste træning (ligesom ved matematik)

Vores 4 hovedemner består af WCF, WebAPI, Sockets og MVC.

Er mest usikker på Sockets området og håbede derfor at der var nogle der kunne gøre mig klogere på følgende opgaver:

http://bjoerks.net/Csharp/Opgaver/OpgaverSockets.htm

værdsætter enhver hjælp!
Avatar billede barefordi Nybegynder
05. maj 2016 - 22:05 #1
opgaverne er simple men sig til så vil jeg puffe dig den rigtige vej
Avatar billede l4m3r Nybegynder
05. maj 2016 - 22:16 #2
meget gerne, jeg kender naturligvis nogenlunde min vej igennem Visual Studio, så hvis du kan starte fra starten af med hvilke filer jeg skal oprette og hvad koden skal bestå af så vil det forhåbentlig være en god start..
Avatar billede barefordi Nybegynder
05. maj 2016 - 23:27 #3
Hvor mange filer der skal bruges afhænger helt af hvor meget du ville vise. De mugligheder jeg har tænkt over spænder sig fra 1 til 5 filer (den sidste ville jeg ikke tilråde)
Så her viser jeg hvor der er ikke er meget kode nødvendig.

Opgave 1, 2, 3,
Server 1 fil
  Socket https://msdn.microsoft.com/en-us/library/fx6588te(v=vs.110).aspx (eksempel)
  Client 1 fil
  Socket https://msdn.microsoft.com/en-us/library/kb5kfec7(v=vs.110).aspx
Da det er en forbindelse hvor der ingen ben er i kan man lave den simpel,

Opgave 4 er en udvidelse af 1
Her ville jeg lave en ny class som skal handle sum og add.

Opgave 5
Samme som 3 men udføre så flere sammentidgie kan oprette forbindelse og serveren ikke kun udføre en af gangen.

Opgave 6 samme som en men serveren skal have to filer.
Den skal indeholde en class som finder et tal mellem 1 og 10. De skal også have en method som returnere bool hvis gættet er korrekt eller forkert. Samt en method som returnere int (antal gæt). Og en sidste void method som sætter forsøg tal til 0 samt opretter en ny tal.
Den anden fil skal være server kode samt kontrollere clientens svar.

Håber det kunne hjælpe eller må du spøgere lidt mere konkret.
Avatar billede l4m3r Nybegynder
10. maj 2016 - 23:33 #4
først og fremmest tusind tak for hjælpen, og beklager det sene svar, havde meget at se til, vil prøve at skabe noget mening ud ud af det ovenstående svar.