Avatar billede htx98i17 Professor
05. maj 2016 - 21:10 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Smooth scroll

Jeg vil gerne finde en mulighed/funktion (helst ren CSS) som laver en smooth scroll i en DIV.

Det vil sige at ikke hele siden skal scrolle, men kun indeholdet eksempel:

<div style="overflow: scroll;width:300px;height:200px>
<a href="#id1" >
<p>hej</p><p>hej</p><p>hej</p><p>hej</p><p>hej</p><p>hej</p><p>hej</p><p>hej</p><p>hej</p><p>hej</p><p>hej</p><p>hej</p><p id="1" >hej</p><p>hej</p>
</div>

Jeg har fundet en smooth scroll som virker med <iframe> i safari på macbook og men ikke safari i  IOS.

Det skal fungerer i IOS også.
Avatar billede keysersoze Guru
06. maj 2016 - 23:56 #1
Hvad definerer du som smooth scroll?
Avatar billede htx98i17 Professor
07. maj 2016 - 19:56 #2
Det er at scroll har en duration tid og gerne en fade in/out.
så den ikke bare BANG scroller hen til #chapter

giver det mening?

den som du tidligere hjalp med, fungerer ikke i en DIV med overflow: scroll
Avatar billede keysersoze Guru
07. maj 2016 - 20:04 #3
Avatar billede htx98i17 Professor
07. maj 2016 - 20:24 #4
Den var faktisk god at kende,

her er det at jeg skal beklage, at jeg ikke har fortalt mere præcist hvad jeg søger.

Jeg vil gerne have nogle anchor som scrolles ned til når man klikker på et link med #sektion1.
Det er nemt nok med en almindelig scroll.

Men hvis jeg gerne vil have den til at scrolle lige så stille og langsommere, så skal jeg bruge en funktion. Og den har jeg fundet. Den linkede jeg til i tidligere spørgsmål.

men den funktion virker ikke ved scroll ved overflow i en DIV. Det er hele siden der scroller og det dur ikke. Det skal kun være indholdet i DIV der scroller.

giver det mening?
Avatar billede keysersoze Guru
07. maj 2016 - 21:13 #5
Hvad er det for en funktion?
Avatar billede htx98i17 Professor
07. maj 2016 - 21:23 #6
http://www.eksperten.dk/spm/1010585

Den du hjalp med at få placeret options på
Avatar billede keysersoze Guru
08. maj 2016 - 14:42 #7
Du opnår ikke noget med ren CSS - og jeg kender ikke det komponent du har fundet. Men mon ikke det bare kan løses med scroll og animate i jquery hvis du benytter det; http://jsfiddle.net/subhash9/bLcnx/11/
Avatar billede htx98i17 Professor
08. maj 2016 - 14:54 #8
tak for deltagelse

lig et svar
Avatar billede keysersoze Guru
08. maj 2016 - 17:28 #9
svar