Avatar billede krungsted Nybegynder
07. maj 2016 - 08:56 Der er 7 kommentarer

ingen lyd ?

Når jeg importere min filmklip fra mit canon Legria HF200 ind i abobe premiere cs6 vil den ikke afspille lyddelen fra klippet, det fremgår som om der ikke er nogen lyd. Filen er .mts

Modsat når jeg tager ind fra mit gopro er der ingen problemer.

Hvad gør jeg forkert ?
Avatar billede poko1 Ekspert
07. maj 2016 - 10:39 #1
Har i mange år brugt Any.video.converter.
http://www.any-video-converter.com/products/for_video_free/
Avatar billede poko1 Ekspert
07. maj 2016 - 11:44 #2
Avatar billede eurositi Ekspert
07. maj 2016 - 17:44 #3
Canon-kameraet optager surround sound lyd i AC3 formatet. Dét understøtter Photoshop ikke. Men måske kan du få lyden med, hvis du installeret et AC3 filter:
http://www.ac3filter.net/wiki/AC3Filter

Hvis ikke det virker, er det fordi Adobe bevidst forhindrer det. De vil have dig til at købe deres officielle videoredigeringssoftware, Adobe Premiere, i stedet. :(

Jeg vil ikke anbefale dig at konvertere videoen, for det behøver du ikke. Du skal kun konvertere lyden til et andet format. Det kan du gøre med Xmedia Recode (http://www.xmedia-recode.de/en/download.html). Når du har installeret programmet, gør du følgende:
- Indlæs filen og markér den på listen (derved vises flere faner).
- Profile: Custom
- Vælg et outputformat, f.eks. MPEG TS (filendelsen kan du sætte til MTS, men det er ikke afgørende).
- Output stream type: Video and Audio
- Angiv, hvor du vil gemme din video.
- Gå til fanebladet "Video" og vælg "Copy" i stedet for "Convert"
- Gå til fanebladet "Audio" og vælg indstillingen "Convert"
- Vælg et lydformat, f.eks. WAV/LPCM eller AAC/MPEG4
- Klik på "Add to queue" i topmenuen.
- Klik på "Encode"

Du har du lavet en tabsfri kopi af din MTS-video. Det er kun lydsporet, som er blevet ændret.
Avatar billede krungsted Nybegynder
07. maj 2016 - 22:43 #4
Ja, jeg fandt også ud af jeg kunne konvertere fra .mts til .avi og så virkede det fint.
Avatar billede krungsted Nybegynder
07. maj 2016 - 22:46 #5
hvordan giver jeg point til jer ?
Avatar billede poko1 Ekspert
07. maj 2016 - 23:31 #6
Hvis du brugte min hjælp accepterer du bare dit eget svar!
Avatar billede eurositi Ekspert
09. maj 2016 - 10:12 #7
Jeg behøver ikke point for noget.