Avatar billede Slettet bruger
07. maj 2016 - 19:19 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

KUNNE IKKE LOGGE PÅ EKSPERTEN.DK

her for ca. en halv time siden forsøgte jeg at logge på eksperten.dk
prøvede nok 8 gange og hver eneste gang fik jeg et skilt frem som lød som flg.:

øverst på skiltet:  FORLAD SIDEN
nederst på skiltet: BLIV PÅ SIDEN

og uanset hvad jeg valgte ku`jeg ikke logge ind?
først den 9. gang lykkedes det mig?
ER DER NOGET GALT MED LOG-IN`ET PÅ EKSPERTEN.DK?
Avatar billede Slettet bruger
07. maj 2016 - 19:52 #1
ER DER NOGET GALT MED LOG-IN`ET PÅ EKSPERTEN.DK?

Næ, hold Shift - Ctrl - Delete tasterne nede, slet browser data. Prøv en anden browser.

Check internet forbindelsen, Download / Upload.
http://yousee.dk/hjaelp_og_support/bredbaand/problemer/hastighedstest.aspx
Avatar billede Slettet bruger
07. maj 2016 - 20:34 #2
#1
mange tak for dit råd.
men denne gang loggede jeg ind via en modtaget mail om at der var svar på mit sp.mål.
ovst. problem er opstået efter jeg downloadede win 10

har målt up- og download - er flg.:
download 22,80 mbit
upload    2,36 mbit
Avatar billede sinumsen Nybegynder
07. maj 2016 - 21:21 #3
Sker tit når man forsøger at logge ind hvis Caps Lock er slået til :)

(sorry kunne ikke lade være :)
Avatar billede Slettet bruger
07. maj 2016 - 21:21 #4
#1
læg lige et svar så du kan få points...
Avatar billede Slettet bruger
07. maj 2016 - 21:27 #5
#3
tak for det...
"og det kan da godt være, at jeg har haft caps-lock slået til - MEN min mailadresse (ved login) stod med små bogstaver da jeg skrev den.... så tror altså ikke, at det var det...
du skal da ikke skrive "sorry" - er da helt med på, at VI "indimellem" laver fjollede fejl (smiler)..........sådan er VI bare..........og vi kan altså ikke gøre for det..........
Avatar billede Slettet bruger
07. maj 2016 - 21:43 #6
#3
du ska`altså osse ha`points så læg lige et no. 2 svar på det her
sp.mål...
og det til trods for, at du ovenikøbet osse var super-fræk...
men jeg har det programmeret i hovedet NU, at caps lock ska`være slået fra...(håber jeg husker det)
nu gider jeg altså bare ikke flere frustrationer - har lige downloaded win 10 og har pokkers travlt med at finde ud af det alt sammen.......aldrig tidl. har jeg haft så meget bøvl med at finde ud af et styre-system-skift som det her til win 10. men har da reg. brugen af højre musetast i start-knappen - er da altid en trøst, at man i penible situationer kan vende tilbage til win 7..........og min opfattelse af det er faktisk, at Microsoft har været nødt til at includere win 7 p.g.a. det totalt u-findelige win 10...
Avatar billede 220661 Ekspert
08. maj 2016 - 07:06 #7
#3 Det er en af grundene til at jeg har deaktiveret at den ikke kan blive på hele tiden. Fik før i tiden trykket på den i tide og utide så jeg skulle rette tekst tilbage. Og det blev jeg træt af.

#6 Hvis det er brugerfladen du bøvler med kan du jo prøve at installere Classic Shell. Så kan du få din brugerflade til at nærme sig Windows 7 igen:

  http://www.classicshell.net/

Hvis du nu bliver glad for Windows 10 alligevel, vil jeg anbefale du henter et medie så du kan geninstallere senere hvis det går galt for dig:
https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10
Man trykker på "download wærktøjet nu" og vælger at oprette et medie til brug for installation. Jeg vil her anbefale du lægger det på en usb pind. Programmet opretter selv mediet så det er klar til brug senere. Usb pind skal være på mindst 4 gb. Jeg har selv valgt at købe en kun til dette formål.
Avatar billede Slettet bruger
08. maj 2016 - 08:29 #8
#7
jeg var af den opfattelse, at når jeg havde reserveret win 10 og inst. den inden deadline (tror deadline er slut i juli md. (26., 27. el. 28. juli)??? og jeg har så allerede gjort det.
... at så var win 10 altid til rådighed selvom man evt. vendte tilbage til win 7 ELLER såfremt en recovery af pc`en skulle blive nødvendig (har lavet nok 5 af den slags indenfor de sid. 2 år). regnede med, at mic. så sendte win 10 igen via win update el. via det tidl. ikon på proceslinien??????????
en anden ting er vel også, at hvis jeg finder på at gå tilbage til win 7 så vil win 10 komme til at ligge som "windows old" og så kunne man jo bare slette win 7 (har en købe win 7)  under win opdates og på den måde være tilbage i win 10 igen...
ER DETTE IKKE KORRREKT?
Avatar billede 220661 Ekspert
08. maj 2016 - 08:51 #9
#8 Nej Windows 10 vil ikke komme til at ligge som Windows.old, da du skal downgrade for at gå tilbage, hvis dette gøres udenfor den første måned.
Du kan kun downgrade ved at lave en nyinstallation, og det gør du jo på d drevet. Du kan ikke køre med både Win 10 og 7 på samme pc med en licens.

Windows 10 er kun gratis indenfor det første år, og som jeg har forstået det skal man hente et installationsmedie man kan installere med efter denne periode.
Det er korrekt at når først du har installeret Windows 10 indenfor det første år, så har du ikke problemer med aktivering når tiden er udløbet. Microsoft gemmer oplysninger om din aktivering, og du skal ikke indtaste koden når du geninstallerer Windows 10. Det sker automatisk.
Det er jo også langt nemmere at installere Win 10 direkte i stedet for først at lægge Win 7 på og hente +200 opdateringer før man så opgraderer til Win 10.
Avatar billede 220661 Ekspert
08. maj 2016 - 09:28 #10
Rettelse:
Når du downgrader installeres jo på C drevet og ikke D som jeg fejlagtigt kom til at skrive.
Avatar billede Slettet bruger
08. maj 2016 - 09:37 #11
Svar
Avatar billede Slettet bruger
08. maj 2016 - 13:08 #12
#9
jeg har også kun win 10 på pcèn
MEN jeg har jo win 7 liggende som win old...
jeg forstår ikke rigtigt det du skriver.
jeg har af Microsoft (via tlf.) fået at vide for noget tid siden, at jeg (når jeg havde res. win 10 inden en bestemt dato-hvilket jeg så gjorde) så skulle win 10 downloades senest - tror det var 27/7-16 og det har jeg så osse nu gjort...
OG sagde mic. at såfremt jeg gjorde det ville win 10 være gratis for mig "forever." - har snakket med flere hos mic. som sagde det samme...
så nu fatter jeg altså bare ikke en DYT AF EN DYT...
Avatar billede Slettet bruger
08. maj 2016 - 13:13 #13
NU SYNES JEG, at mine 2 sid. sp.mål herinde er blevet blandet sammen i det her sp.mål...
det her sp.mål er: "kunne ikke logge ind på experten"
MEN
nu er vi ovre i win 10-problems (griner)
er da vist lidt "ude på lars tyndskids mark"
Avatar billede 220661 Ekspert
08. maj 2016 - 13:32 #14
#12 Din Windows.old til Win 7 kan du kun bruge i 30 dage. Når de er udløbet så er det en nyinstallation du skal lave for at gå tilbage.
Efter 30 dage kan du med diskoprydning fjerne windows.old for at spare på pladsen der. Formoder der er styr på private filer så der ikke slettes noget utilsigtet
Ja det Microsoft merer er at når Win 10 er aktiveret, så er den gratis i resten af din pc's levetid.
Men de siger intet om at du vil få tilbud om at opgradere fra Win 7 EFTER 27/7-2016.
Det er her du selv skal sørge for at have et brugbart medie at installere på.
Men det er jo dit eget valg hvad du gør. Jeg har hentet medie og vil til enhever tid bruge det hvis jag skal installere Windows 10 igen. Jeg kunne ikke drømme om at starte helt forfra.

I øvrigt så drejer du jo også selv dit spørgsmål i indlæg #6, og det var det jeg reagerede på. Ville blot sikre mig at du var klar over hvilke muligheder du havde.

Det var så kun også lidt bonus info. Jeg hopper af tråden her.
Avatar billede Slettet bruger
08. maj 2016 - 14:27 #15
jeg oprette et specielt svar-sp.mål til dig så jeg osse kan give dig points - sender dig linket i et brev herinde...
Avatar billede 220661 Ekspert
08. maj 2016 - 14:35 #16
Det behøver du skam ikke gøre :-)
Avatar billede Slettet bruger
08. maj 2016 - 14:42 #17
#16
det gør jeg altså så - du har bidraget super til mig sp.mål - ligenu ligger det øverst under spørgsmål og jeg har sendt linket til det i et brev til dig.
tak for alle dine super-indlæg... i det her sp.mål
Avatar billede 220661 Ekspert
08. maj 2016 - 14:45 #18
Velbekomme. Har set point spørgsmål og lagt svar. Fortsat god søndag :-)
Avatar billede Slettet bruger
01. juni 2016 - 08:24 #19
#9
efter jeg gik tilbage til win 7 (efter win 10) via
kontrolpanelet
genoprettelse
ligger win10-ikonet igen på proceslinien og tilbyder sig -
så jeg regner da med, at jeg kan forsøge igen inden fristen 24/7-16 og at når jeg gør det så er der ingen cum surrogate-virus med i det download. SAMT at win 10 så stadigvæk er gratis forever?
gør jeg fra ikonet på proceslinien - gjorde jeg sidste gang.