Avatar billede Flemming_Roskilde Nybegynder
08. maj 2016 - 00:05 Der er 6 kommentarer

Windows 10 - det er gået helt galt.

Min bærbare har jeg nogle gange forsøgt at opdatere til windows 10. Født med Windows 7, siden skiftet til 8.1. Nogle gange har den rullet installationen tilbage. Jeg lod mig - desværre - ikke skræmme. Maskinen opfører nu som om den har windows 10, men standser med et skærmbillede der siger at der er problemer med "Video_memory_Management_internal" og vil genstarte. Men kommer aldrig længere. Jeg får valgmuligheder for genopretning. Ved de fleste kræves administrator password som den nu siger ikke findes på PCen.
  Jeg har en gammel genopretnings-DVD fra Medion, og drevet kører ind i mellem - men ingen tydelig hjælp. Eller geninstallation.
  Skal jeg benytte mig af at der er storskrald søndag - eller er der håb endnu? Og i så fald - hvilken?
Jeg er almindelig bruger uden de store forudsætninger.
Med venlig hilsen,
Flemming.
Avatar billede 220661 Ekspert
08. maj 2016 - 06:55 #1
Du har en hardware/driver der ikke er Kompatibel med Windows 10. Jeg havde det samme problem med min bærbar, Jeg fik blå skærm når den skulle lukke ned. Det jeg gjorde var at deaktivere at Windows skulle bruge driversignering, samt at deaktivere den hardware der der ikke virkede.

Men din pc vil vel ikke starte op som jeg forstår det?
Du har vel også en opgraderings dvd som den kommer fra?
Min gamle stationær blev opgraderet til win 8 fra XP og senere igen opgraderet til Win 8.1. Jeg har for ikke så lang tid siden lavet en ny installering af min pc. Jeg brugte en installationsfil jeg hentede fra nettet her:
https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows8 (tryk på hent værktøjet nu og opret medie til installation. Vil anbefale du bruger en 4 gb usb nøgle og gøre det med. Værktøjet opretter mediet automatisk)
og brugte den nøgle der fulgte med opgraderings dvd. Windows blev direkte installeret og aktiveret uden problemer. Grunden til dette er at hardwaren jo har været aktiveret med lige den Windows version, og at Microsoft så accepterer det.
Jeg havde selv prøvet dette før genopretnings dvd fra Medion, da man her får en masse med der ikke er brugbart længere.

Du kan se min tråd her : http://www.eksperten.dk/spm/1008392
Avatar billede 220661 Ekspert
08. maj 2016 - 08:56 #2
Alternativt kan du hente Windows 10 her:
https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10
Oprette et installationsmedie, og forsøge med at reparere computeren.
Vil anbefale du opretter medie på usb der skal være på min 4 gb.

hvad hedder din pc?
Avatar billede Flemming_Roskilde Nybegynder
08. maj 2016 - 12:10 #3
Jeg har også forsøgt med installationsmedie til Win 10 - desværre uden udsigt til løsning.
  Min PC hedder Akoya, og med Medion skrevet over hver startbillede.
  Jeg vil prøve at hente værktøjet til windows 8.
Med venlig hilsen,

Flemming.
Avatar billede 220661 Ekspert
08. maj 2016 - 13:54 #4
Hsk hvis du vælger at gå tilbage og blive på Windows 8,1 at du får skjult den opdatering der hedder KB3035583 der giver dig Windows 10 flaget nede ved uret.
Jeg har selv en pc her hvor jeg lader den søge efter opdateringer, men selv vælger hvilke der skal installeres. Min pc kan ikke køre Windows 10 pga. processoren, men Microsoft bliver ved med at installere denne opdatering så den forsøger at opgradere. De har forsøgt 3 gange hvor den bare er rullet tilbage igen. Og det gider jeg ikke se på mere.
Avatar billede Flemming_Roskilde Nybegynder
08. maj 2016 - 15:50 #5
Jeg kan godt få den til at acceptere en DVD med Windows 8.1 på. Den indsamler data og oplyser at der mangler en driver. Jeg regner med at det er min GeForce. Når jeg finder noget på NVIDIAs hjemmeside som skulle være en driver, genkender den det ikke som en driver. Og der er da også tale om en exe.fil. Så jeg kommer aldrig til geninstallation af Windows.
  Er der ideer til, hvordan jeg kommer ud over det, og får installeret en driver?
  God søndag.
  Flemming.
Avatar billede 220661 Ekspert
08. maj 2016 - 22:56 #6
Har før set det med driver under installation af Windows, men her var det en driver til dvd den ville have. Lavede så installations medie på usb i stedet, og så installerede den uden problemer.