Avatar billede joki Juniormester
09. maj 2016 - 15:36 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Business rules

Hej

Jeg udvikler flere applikationer (projekter) i samme løsning. Jeg benytter entity framework og har derfor lagt business logik i partial classes i mit model library. Vil det være mest korrekt at oprette en business logik klasse for hver applikation eller en samlet pr. model klasse?

På forhånd tak
Avatar billede arne_v Ekspert
09. maj 2016 - 16:57 #1
En business logic klasse per service/use case og en eller flere services/use cases per applikation.

Og jeg tvivler meget paa at du kan faa konceptet med partial class til dine entity classes til at fungere godt.
Avatar billede joki Juniormester
09. maj 2016 - 18:04 #2
Du har måske ret.. Kan skitsere et kort eksempel på navngivning af klasser.. Og skal de ligge i eget library
Avatar billede arne_v Ekspert
10. maj 2016 - 04:05 #3
Umiddelbart lyder det som om at du skal have:

1 data access layer project
N business logic layer projects
N presentation/service-front layer projects
Avatar billede joki Juniormester
20. maj 2016 - 19:47 #4
Tak smid et svar
Avatar billede arne_v Ekspert
20. maj 2016 - 19:54 #5
ok