Avatar billede Claus Mester
10. maj 2016 - 09:32 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Asus notebook kan ikke boote fra HDD

Ved genopstart af ASUS bærbar, vises blot sort skærm med diverse tekst på:

"
PXE-E61: Media Test Failure, Check Cable

PXE-M0F: Exiting PXE Rom.
"

Jeg har udskiftet harddisken da BIOS ikke viste den i menuen.

Den nye harddisk fremgår nu i BIOS boot menu og er registreret som første boot prioritet.

Men den starter fortsat op med fejl.

Nogen der kan hjælpe?
Avatar billede poko1 Ekspert
10. maj 2016 - 12:21 #1
Hvilken ASUS?
Avatar billede Claus Mester
10. maj 2016 - 14:26 #2
Det er en F554LD-XO841H
Avatar billede poko1 Ekspert
10. maj 2016 - 15:10 #3
du skriver du har sat ny HDD i Hvis du ikke har lagt styresystem på skal du huske at starte med at gå i bios tryk på F2 under opstart eller ESC og flyt pilen ned til setup
I bios vælg Restore Default tryk ok dernæst Launch EFI Shell from filesystem setup?tryk F10 genstart tryk ESC Vælg UEFI Fra USB Eller DVD
http://web.gratisupload.dk/f/8v2amjihq9/
Avatar billede Claus Mester
10. maj 2016 - 19:26 #4
Tak for svar. Afprøver det i morgen når jeg er ved computeren og vender tilbage.
Avatar billede Claus Mester
20. maj 2016 - 09:01 #6
Tak poko1. Dte virker. Skriv et svar så får du point.
Avatar billede poko1 Ekspert
20. maj 2016 - 10:16 #7
Behold bare selv point Samler ikke :-)
Avatar billede Claus Mester
21. maj 2016 - 05:46 #8
Ok 😊
God weekend.