Avatar billede ps76 Forsker
10. maj 2016 - 12:50 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Bedste software?

Hvad kan anbefales som dagens bedste sikkerhedssoftware, når det gælder antivirus og antispam primært? Selvfølgelig "phishing" og andre grimme ting må også godt være inkluderet, men har intet behov for børnesikring os lign..
Avatar billede Slettet bruger
10. maj 2016 - 13:18 #1
Avatar billede Blueeyez Mester
10. maj 2016 - 15:01 #2
Bedste valg efter min mening er Linux Ubuntu, Mint, Zorin OS etc.. (Linux varianter).

Derudover så er gmail.com en rigtig god mail leverandør og de fanger generelt alt spam man får og måske desværre lidt til, men jeg ser kun spam når jeg kigger i min spam mappe og fordelen ved at bruge den i browseren er at deres hjemmeside er krypteret..

Anti virus software mm er kun godt så længe de finder virusserne.. Der er virusser der har eksisteret i flere år før de opdager dem.. så derfor mit råd er Linux miljøet
Avatar billede Andershoegh Seniormester
10. maj 2016 - 22:31 #3
#2

Nemlig.

Så får du det ikke bedre, når vi snakker Virus.

Har brugt Linux i over 10 år uden antivirus, og aldrig oplevet nogen problemer med det.  Heller ikke hørt om nogen, der har haft det.

Ved godt, at der er lavet få vira til Linux, men de har jo vist sig uskadelige