Avatar billede flemon Nybegynder
10. maj 2016 - 15:40 Der er 9 kommentarer

C5 virker ikke efter lidt tid

Hej.

Jeg har et problem med en bruger der ikke kan koble op til C5 efter lidt tid.
C5 er installeret på server, og drevet er mapped på hans maskine. Der er fint adgang til dette share.
Programmet virker også fint, men efter den har stået lidt, kan han ikke komme på, og den kommer med følgende:
---
Error in message file "N:\xxxxx\c5txtdat.*
Message file not found in one of these locations"

N:\xxxxx\c5txtdat.*
---

Hvis der genstartes virker det igen.
Det sker kun indimellem. Nogen ideer?
Avatar billede OMEGASUPPORT Novice
11. maj 2016 - 09:06 #1
Når fejlen er der, kan du så "se" N drevet og det indhold i Windows Stifinder?

Hvis nej så er det netværket, der er problemet.
Avatar billede flemon Nybegynder
11. maj 2016 - 09:50 #2
Hej,

Ja, man kan godt se indholdet på N:
Det var også det jeg troede var galt først, for den havde det berømte "røde kryds" over det mappede drev.
Men det har jeg fået væk.
Avatar billede OMEGASUPPORT Novice
11. maj 2016 - 09:55 #3
hej

har du prøvet at mappe et andet drevbogstav til C5? Det er ikke et krav, at C5 skal være mappet på samme drevbogstav på alle PC'ere.

Og hvilken version af C5 kører du?

Kører du i øvrigt Native eller SQL?
Avatar billede flemon Nybegynder
11. maj 2016 - 10:44 #4
Det er en C5 2012 (4.4.0.206) SQL

Jeg har ikke prøvet at mappe til et andet bogstav.
De kører alle (7) med samme drevbogstav, men kun 1 maskine har dette problem.

Han lader den stå nogle gange, så han kan koble op hjemmefra, og det er som regel her problemet opstår.
Avatar billede OMEGASUPPORT Novice
11. maj 2016 - 12:36 #5
Hvis problemet kun opstår, når det er remote, så kan problemet være et helt andet end C5.

Hvordan kobler I på remote? Teamviewer, fjernskrivebord eller noget helt andet? Og er det supporteret af C5?

Kunne der være nogle rettigheder, der mangler remote? fx lokaladministrator el.l.

Er remote prøvet på en anden PC?

Fejlmulighederne er mange, og du er nødt til at teste dem alle herunder netværksadgang fra remote, rettigheder o.l.
Avatar billede flemon Nybegynder
11. maj 2016 - 14:05 #6
Det er ikke kun når det er Remote.

Han har arbejdet lokalt på maskinen hele dagen. Lukket C5 før middag. Ud på kundebesøg, og er lige kommet tilbage, hvor han forsøger at åbne C5, og den fejler igen nu.

Maskinen har ikke været lukket ned imens han har været væk.
Avatar billede OMEGASUPPORT Novice
11. maj 2016 - 14:22 #7
Det er sprogkodefilerne, som din C5 ikke kan læse.

Mit bedre bud er stadig noget med netværket, hvor problem PC'en smider nogle indstillinger.

Jeg vil anbefale, at du stiller spørgsmålet på https://social.microsoft.com/Forums/da-DK/home?forum=c5 Husk alle detaljer inkl. C5 version, Windows version m.v.
Avatar billede flemon Nybegynder
11. maj 2016 - 14:43 #8
Har nu fundet ud af at den åbner 11 indstandser af d5w32.exe samt 3 x .ini filer, når den kommer med denne fejl.

Med det samme jeg trykker på "OK", og dermed "lukker" fejlen lukker den alle disse åbne filer ned, og alt ser normalt ud.

Men igen. Hvis jeg genstarter netlogon services eller genstarter maskinen virker det igen noget tid.
Så det er nok som du siger, noget med netværket.
Prøver nok dit link senere.
Avatar billede mariaf Juniormester
11. maj 2016 - 22:57 #9
I har noget kørende på den pc, der får en ny C5 til at starte op. Enten i koden i C5 eller scheduler.