Avatar billede hasingh928 Nybegynder
11. maj 2016 - 00:37 Der er 8 kommentarer

HJÆLP! 200 point. | Hemmeligt nummer ringer konstant.

Et hemmeligt nummer ringer konstant, hvad skal jeg gøre?
----

Jeg har haft nogle episoder for snart 2 år siden, hvor en person konstant ringede med skjult nummer, kunne høre på stemmen det var en mand, som ikke snakkede særligt godt dansk (nok til at forstå). I starten, plejede han altid bare at ringe, og slet ikke sige noget. Men senere begyndte han at snakke.

Han ringede sådan 9-15 gange i streg uden jeg tog den, og hvis jeg tog den, slukkede for min mikrofon og lagde på efter 20 sek, ville han prøve yderligere 9-15 gange.

På et tidspunkt ringede han så hurtigt, at han glemte, at ringe med skjult nummer, hvilket jeg blev glad for. (Har ikke nummeret længere) - Men ihvertfald, jeg slog nummeret op på krak, og fandt ud af det var et taletidskort som ikke kunne spores.

Jeg prøvede at ringe med skjult nummer tilbage igen nogle timer senere, og der viste det sig, at han var på arbejde og ikke ville blive forstyrret. Han lød virkelig paranoid, fordi jeg havde fundet hans telefon nummer. Han stoppede med at ringe i 2 uger.. Så begyndte han sgu igen.

Det varede et par måneder, og til sidst stoppede det.

Så opstod det igen meget voldsomt, et skjult nummer ringede til mig. (Kan ikke være sikker om det er den samme person), ringede konstant, hver dag, og jeg er pisse irriteret. Så stoppede det efter en periode.

Det er sket i perioder hvor personen har ringet flere måneder i streg, holder en pause på et halvt år, og fortsætter.

Nu er det begyndt at komme igen, meget. Jeg er så pisse irriteret.
  Jeg forstår slet ikke hvorfor personen overhovedet vil ringe til mig. Det kan ikke være en reklame eller et fup nummer, hvor du kan ringe tilbage og så stjæler de penge fra dig. Det kan ikke være det, da det er et skjult nummer og personen siger aldrig noget.

Når jeg tager den, slukker jeg altid mikrofonen og sætter højtaleren til. Kan høre nogle lyde, f.eks. personen ryster måske lidt med telefonen i hånden, eller når personen sluger noget.
Nogle gange plejer jeg, at sige nogle lyde for sjovt, for at se om personen svarer. Hver gang jeg gør det, kan jeg altid høre telefonen ryste lidt, som om den er i bevægelse.
---
Det er måske en lidt lang historie, og undskyld for en masse stavefejl, klokken er 00:20 og jeg ville lige hurtig skrive dette inden jeg gik i seng.

---
Jeg er så pisse irriteret på personen som intet liv har, virkelig.
Og manden som var seriøst den dummeste menneske jeg snakkede med for 2 år siden, han må fejle et eller andet. Han sagde en indvandrer fra min klasse havde givet ham mit tlf. nummer. Hvilket ikke passer. Han sagde også alle mulige dumme jokes, og ting som : "du har pik" "du har stor stor pik" "jeg godt lide kneppe" alle mulige underlige ting.

Man kunne forestille sig det var telefonfis, men helt ærligt. Telefonfis som varer over flere måneder..

Hvad skal jeg gøre?
Jeg har overvejet at melde det til politiet, men jeg tror ikke de vil gøre noget ved det, da personen ikke har "brudt" loven.

Jeg ved ikke om kan sige jeg bliver chikaneret, men hold da kæft, når det har varet så lang tid, så mange f**king opkald. Jeg er da pisse irriteret.

Nogle perioder er det altid omkring 20-22.00
Andre 23.00 - 02.00, osv.

----------------------------------------------
Grunden til jeg skriver nu, er fordi personen lige er begyndt igen med at ringe til mig.
Personen har ringet til mig (1 gang hver 2 dag) Hvor jeg ikke havde haft set det, fordi han ringer på de underligste tidspunkter.

Det her er bare fra igår og idag (23.30 - 00.10)
http://i.imgur.com/wwRp49s.png
Her kan man se, at personen ringede 1 gang, og lidt efter noget tid ringede personen igen, jeg tog den, og lagde på efter lidt tid, og så begyndte personen bare at ringe til mig konstant.
(btw. tro mig, det på billedet er ingen ting i forhold til tidligere episoder.)

Jeg er sikker på det er et menneske og ikke en robot.
- Jeg har YouSee abonnement
- Iphone 4
Avatar billede hasingh928 Nybegynder
11. maj 2016 - 00:43 #1
Tastede altså bare løs, beklager meget hvis det er svært at læse.
Men som sagt i spørgsmålet.
Jeg er så pisse træt af det. Jeg sidder sådan nogle gange og tænker, imens min telefon ringer. "Hvad er der galt med personen, få et liv. Jeg fatter virkelig ikke hvorfor nogle ville bruge sin 2-5 timer om dagen på ringe til mig. For hvis jeg tager telefonen, så er der bare stille i ca. 10-15 minutter, og så bliver der lagt på, og omkring 5 minutter senere bliver jeg ringet op igen.

- Tak.
Avatar billede AnyFellow Mester
11. maj 2016 - 08:04 #2
Jeg er ikke enig med dig i at vedkommende ikke gør noget ulovligt, idet han netop chikanerer dig.

Jeg ville melde det til politiet med det samme.
Avatar billede claes57 Ekspert
11. maj 2016 - 08:34 #3
1) det skal anmeldes
2) skift telefonnummer
Avatar billede hasingh928 Nybegynder
11. maj 2016 - 13:20 #4
Anmelder det snart, men hvad kan politiet gøre?
Tager de bare kontakt med personen?

Og en ting til: Jeg har fundet hans nummer, manden der ringede for 2 år siden, jeg havde hans nummer gemt på min computer i nogle gamle dokumenter.
Jeg slog nummeret op, og der stod det samme som sidst: "Taletidskort - Lycamobile".

Jeg prøvede også at ringe til ham med skjult nummer, han var på arbejde men tog den stadig. Jeg lod som om jeg havde tastet et forkert nummer ind. Kunne høre på hans stemme og hans meget tydelige accent, at det var ham.

- Smid lige et svar også, tak.
Avatar billede claes57 Ekspert
11. maj 2016 - 13:37 #5
Politiet kan ringe til manden, og hvis han ikke stopper, så kan de spærre nummeret.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
11. maj 2016 - 16:49 #6
Enig med de andre - chikaneopkald skal meldes.

Jeg er ikke iPhone haj, men ved at man på Android kan spærre for specifikke opkald... - iflg. http://www.computerworld.dk/art/224948/saa-let-kan-du-blokere-fupopkald-og-telefonsaelgere kan man også et eller andet på iPhone.

Så hvis ikke du modtager mange andre opkald fra "skjult nummer", kunne du måske blokere det...
Avatar billede mikaelch Novice
17. maj 2016 - 13:46 #7
jeg tager tit ikke hemmeligt nummer , jeg ved man kan spærre hemmeligt nummer ring til dit teleskab og spørg dem eller tjek inden på din konto hos dit teleskab og spær der , jeg ved dog forskelligt fra teleskab til skab
jeg ved det er forskelligt fra telefon til telefon om hvordan spærre det, den nuværende som jeg har kan jeg ikke se på telefon jeg kan spærre direkte på min mobiltelefon
Avatar billede Slettet bruger
31. maj 2016 - 17:21 #8
Jeg vil tage de anbefalinger som de andre foreslog mht. politiet.

Du kan således kigge på disse apps for Android, som vil kunne forevise nummer, og det virker 100% kan jeg ikke sige, men ser lovende ud:

2# https://play.google.com/store/apps/details?id=com.gigboxteam.nummeruglen&hl=da

1# https://play.google.com/store/apps/details?id=com.ciamedia.caller.id&hl=da

Jeg for en sikkerheds app såsom ESET har nummer blokkering feature:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.eset.ems2.gp&hl=da

Såvel som Kaspersky har også blokkerings feature:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.kms.free&hl=da

Avast har også denne blokkerings feature:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.avast.android.mobilesecurity&hl=da