Avatar billede Novice-1 Seniormester
15. maj 2016 - 21:07 Der er 11 kommentarer

slider! defragmentering på en PC

Engang har jeg ladet mig fortælle at defragmentering skulle slide på en pc, kan det være korrekt
og er det både ved helt almindelig defragmentering og ved meget specialiseret defragmentering?

selv bruger jeg pprogrammet MYdefrag, som jeg har hørt meget godt om, og så ved indstillingen  almindelig defragmentering

kort sagt kan man defragmenter for ofte??
Avatar billede jakobdo Ekspert
15. maj 2016 - 21:15 #1
Mit umiddelbare bud er nej.
Prøv at læs lidt mere her: https://answers.yahoo.com/question/index?qid=20080806053927AARs3UT
Avatar billede Slettet bruger
15. maj 2016 - 21:31 #2
Hvis disken er en SSD er det korrekt. En SSD må aldrig defragmenteres.
Avatar billede Novice-1 Seniormester
15. maj 2016 - 23:52 #3
hvor ser jeg lige om det er det ene eller andet

pc'en er i øvrigten bærbar Toshiba med AMD A10-4600M processor
hvis det indirekte fortæller noget
Avatar billede Novice-1 Seniormester
15. maj 2016 - 23:56 #4
ps -og hvad så med Windows eget diskfragmenteringsprogram :-)
Avatar billede Slettet bruger
16. maj 2016 - 12:24 #5
Du kan se på disken hvad det er for en. Du kender en almindelig Sata disk og her er et eksempel på en SSD disk.
http://peecee.dk/upload/view/459505
Hvis din PC kun har 1 disk og den er større end 250GB så er det ikke en SSD, for de er stadig meget dyre end andre diske.
Men se efter.
Windows defragt kan udmærket klare defragt af Sata diske.
Avatar billede kurt54 Ekspert
16. maj 2016 - 13:53 #6
Og specielt hvis din PC ikke er helt ny -vil en SSD være usandsynlig hvis den er større end 128G - godt nok er de stadig væsentligt dyrere end alm. harddiske men de er dog falde meget de sidste 2 år. De fleste der har SSD ved det, de har valgt det og betalt ekstra for det - evt selv skiftet.
En SDD har ikke bevægelige dele - derfor ikke samme behov for at samle filerne og der er et begrænset antal skrivninger/læsninger som du dog nok ikke når ved almindelig fornuftig brug.
Avatar billede Novice-1 Seniormester
17. maj 2016 - 20:14 #7
hej
nej jeg har aldrig skilt mine bærbare ad -men er 3 år gamle en billig Toshiba dengang og 500 GB
så det er i hvert fald ikke en SSD disk

men spørgsmålet gik egenlig kun på om det slider mere på harddisken at defragmentere harddisken en gang om måneden end hvis jeg defragmenterer den en gang om året

håber på svar så jeg ka gi'  point
Avatar billede Slettet bruger
17. maj 2016 - 20:52 #8
Det svar fik du allerede af jakobdo i #1, og så er det klart ham der skal have point. Men husk nu det med SSD diskene alligevel, du kan senere få brug for det. De diske bliver almindelige i nye computere.
Avatar billede Novice-1 Seniormester
18. maj 2016 - 19:27 #9
hvis du lige smider et "svar" så jeg kan kvitter med point

at engelsk så ikke er mig ...  -og nåede ikke at få brugt translate
Avatar billede Novice-1 Seniormester
19. maj 2016 - 14:15 #10
var til roundandbald!!!!
Avatar billede Slettet bruger
23. maj 2016 - 17:09 #11
Undskyld men dette spørgsmål var gledet ud.
Tak for tilbudet, men det var jo #1 som skulle have point:-)