Avatar billede dani369c Nybegynder
16. maj 2016 - 15:32 Der er 17 kommentarer

Ethernet forbindelse...Hjælp!

Hej! Jeg har her så sent som igår ikke kunne få nogle ethernet forbindelse på min computer, den siger at mit kabel ikke er plugged in, selvom den er. Nogle der har en idé om hvad problemet kan være??
Avatar billede kurtba Ekspert
16. maj 2016 - 15:41 #1
Lyser de små ledlamper som viser, at der er link?
Tyder vel mest på et defekt kabel.
Avatar billede dani369c Nybegynder
16. maj 2016 - 16:33 #2
Jeg har testet kablet i min lillebrors computer og der virker den helt fint. Har også prøvet at opdatere mine netværks drivere og det virkede heller ikke.
Avatar billede dani369c Nybegynder
16. maj 2016 - 17:36 #3
Tror jeg kom til at give svar i stedet for en kommentar, men nej det er ikke problemet ligesom der står i mit "svar"
Avatar billede Uvanga Ekspert
16. maj 2016 - 20:40 #4
Prøv at åbne Netværks og delingscenter. Klik på Forbindelser vælg Egenskaber, marker TCP/IPv4, klik på egenskaber. Se om PC har indsat 127.0.0.1 som DNS. Hvis det er tilfældet kan du ikke lokke på dit netværk. Marker Automatisk DNS. Computer indsætter selv 127.0.0.1 hvis netværksadgangen er/har været afbrudt.
Avatar billede dani369c Nybegynder
16. maj 2016 - 21:25 #5
Har lige været inde og tjekke og den er allerede sat til automatisk. Mange tak for svar, men det var desværre ikke problemet heller
Avatar billede Rune1983 Ekspert
17. maj 2016 - 10:26 #6
Kontroller om netværkskort er aktiveret i netforbindelser.
Avatar billede dani369c Nybegynder
17. maj 2016 - 17:19 #7
Det er aktiveret.
Avatar billede dani369c Nybegynder
17. maj 2016 - 18:26 #8
Virker stadig ikke.. Ingen der kender til problemet??
Avatar billede jk45 Forsker
17. maj 2016 - 19:55 #9
hvad sidder der i den anden ende af kablet
Avatar billede dani369c Nybegynder
17. maj 2016 - 21:07 #10
Den er ens i begge ender. Altså et L.A.N input eller hvad det hedder i begge ender.
Avatar billede kurtba Ekspert
17. maj 2016 - 23:10 #11
Tyder måske efterhånden på, at det er ethernetporten, som der er noget galt med. Når den siger, der ikke er noget kabel, er det jo fordi den ikke kan "se" det. Når kablet ikke fejler noget, kunne det tyde på at selve porten fejler. Har du ikke mulighed for at sætte et andet netkort i/til?
Avatar billede jk45 Forsker
18. maj 2016 - 05:54 #12
Jeg tænkte nu mere på hvilken enhed der var i den anden ende :D
Avatar billede dani369c Nybegynder
18. maj 2016 - 07:44 #13
Det er også lidt det jeg tror der er problemet... Den stoppede bare med at virke ud af ingenting, og ved ikke hvorfor den skulle være gået i stykker.
Avatar billede dani369c Nybegynder
18. maj 2016 - 12:32 #14
Undskyld, er ikke det verdens største computer geni.. :)
Avatar billede kurtba Ekspert
19. maj 2016 - 00:46 #15
Du har ikke svaret på mit spørgsmål. Har du  mulighed for at teste med et andet netkort.
Dernæst tror du, at det er i den anden ende, at problemet er.
Hvorfor det? Da du testede kablet med din lillebrors pc var det da ikke på samme anlæg, som du selv sidder - eller tog du kablet med over til din lillebror?
Hvad har du i den anden ende. Kommer signalet fra et modem, en router, en switch eller ???
Sæt en anden pc til dit anlæg og se, om dette anlæg får forbindelse.
Genstart evt. det du har i den anden ende. Har du flere ting, f.eks, et modem og derefter en router osv., så genstart først den enhed som får signalet ind fra udbyderen. Når den er oppe at køre genstarter du så den næste enhed i kæden osv, indtil du også genstarter din pc, således at den  først kommer på netværket, når alt det andet er genstartet først.
Avatar billede dani369c Nybegynder
19. maj 2016 - 08:20 #16
Okay, tror jeg har fået forklaret det lidt dårligt.
Jeg har ikke mulighed lige nu for at skifte netkort i min egen computer og teste det på den måde. Da jeg prøvede at teste det i min lilebrors computer, var det med samme kabel og fra samme router, som den jeg brugte til min egen computer. Altså det er fra en router min forbindelse kommer fra. Jeg har prøvet at genstarte routeren/ slukke og så tænde den igen, det virkede heller ikke.
Avatar billede dani369c Nybegynder
19. maj 2016 - 14:44 #17
Okay gutter, den er pludselig begyndt at virke ud af ingenting igen. Ved ikke hvor lang tid den holder, men lige nu virker den