Avatar billede Emilkj Nybegynder
17. maj 2016 - 16:42 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Programmets adgang til grafikhardwaren er spærret

Jeg er 14 og jeg har købt mig en ny computer en Lenovo y 50
men efter en uge begyndte mit minecraft vindue at fryse og der kom en meddelelse frem i hjørnet hvor der stod
"Programmets adgang til grafikhardwaren er spærret
Programmet Java(TM) platform SE 8 er spærret fra at få adgang til grafikhardwaren"
nu kommer det hver 2 - 10 minut når jeg spiller minecraft det er virkelig irreterende og jeg håber at i kan finde en løsning
Avatar billede Slettet bruger
18. maj 2016 - 12:28 #1
det lyder som om java vil have adgang til noget, det ku være dit kamera, og hvis så, er du måske blevet inficeret.

afinstaller java.
sluk computeren, og boot, læg java ind igen.

jeg kan ikke se at java har noget med minecraft at gøre, medmindre det skal bruge java.

prøv evt. lige spillet, uden java installeret, først.
Avatar billede sonalias Seniormester
18. maj 2016 - 14:57 #2
Minecraft kører på Java :)
Det tyder på at din computer skifter grafikkort for at spare strøm, dette kan du nok slå fra i indstillinger for dit grafikkort i nederste højre hjørne
Avatar billede Emilkj Nybegynder
18. maj 2016 - 15:53 #3
sonalias du havde ret nu har jeg gjordt det du skrev og mine spil køre enda bedre skriv lige et svar så jeg kan give dig point
Avatar billede sonalias Seniormester
19. maj 2016 - 10:56 #4
Super godt! :) Dog vær opmærksom på at din bærbar nok bruger mere strøm nu, du kan vælge så det kun er slået til i bestemte programmer (spil) hvis den ikke skal køre på fuld blus når du bare surfer på nettet osv
Avatar billede sonalias Seniormester
19. maj 2016 - 10:56 #5
"svar"
Avatar billede Emilkj Nybegynder
19. maj 2016 - 11:58 #6
Tak for hjælpen