Avatar billede benneharli Juniormester
18. maj 2016 - 19:25 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Check af ZIP fil

Jeg har en ZIP fil som Windows indbygge ZIP håndtering (Windows 7 og 10) samt WinRAR mener har fejl, men fx 7-Zip og flere C# bibliteker jeg har prøvet ikke finder nogen fejl.

Jeg skal i mit C# program detektere selv disse små fejl. Det må være små bagateller, for jeg kan fx godt manuelt udpakke alle filer, og så zippe de samme filer igen, og så bliver det helt fint.
Avatar billede arne_v Ekspert
18. maj 2016 - 19:31 #1
Er der nogen indikation af hvilken fejl det er?
Avatar billede benneharli Juniormester
18. maj 2016 - 19:54 #2
Ikke rigtigt borset fra:

WinRAR:
MiFilNavn.zip: The archive is corrupt

Windows:
Fejl: 0x80004005: Uspecificeret fejl
Avatar billede benneharli Juniormester
18. maj 2016 - 19:55 #3
Og så virker det til kun at være omkring de ca 5 filer der er i ZIP filen som er 0 bytes. Filerne har intet indhold, men bliver brugt som "kommentar" filer om du vil (info er filnavn)
Avatar billede arne_v Ekspert
18. maj 2016 - 20:57 #4
Men de er OK hvis du "om-pakker"?
Avatar billede arne_v Ekspert
18. maj 2016 - 21:00 #5
Det er jo lidt at lede efter en naal i en hoestak.

:-(

Forslag for en "daarlig" original og en "god" om-pakket:

brug #ZipLib
og kig paa properties for hver ZipEntry

kandidater for problemer er:

ExternalFileAttributes
ExtraData
Flags
HostSystem
IsDOSEntry

og se om de kritisk filer har forskellige vaerdier mellem original og om-pakket.
Avatar billede benneharli Juniormester
18. maj 2016 - 21:08 #6
Jeg skrev faktisk til WinRAR, og de svarede at det så ud som en "preliminary end of datastream", men det bragte mig heller ikke meget nærmere.

Du er meget velkommen til at få en kopi af begge filer hvis du har et sted jeg kan smide dem.

Skal checke ZipLib (ikke en af dem jeg har prøvet - har kørt ChilKat og Ionic - ingen af dem melder fejl)
Avatar billede benneharli Juniormester
02. juni 2016 - 12:29 #7
Kan se at #ZipLib åbenbart er lavet i VS 2015 (bruger nameof()), og jeg kører stadig kun 2010.

Må henlægge det til jeg får en opgradering på et tidspunkt.

Men smid et svar!