Avatar billede Neddie Nybegynder
19. maj 2016 - 15:20 Der er 4 kommentarer

Utydelige fonts i Windows 10

Hej,

jeg har pludselig fået utydelige fonts i applikationer i windows 10.
Jeg kan ikke fixe det ved at højreklikke på ikonerne og slå "Deaktiver skærmskalering..." fra, som ellers er den typiske løsning. Har googlet rundt og ikke fundet en løsning. Installering af "Windows10 DPI Fix" som justerer renderingmetoden til Win8-rendering virker heller ikke. Opdatering af driver heller ikke effekt. Kan heller ikke løse det ved at bruge de forskellige muligheder for ClearType.
Hva faen gør jeg?!?

1000 tak til enhver der kan hjælpe.
VH
Ned
Avatar billede sonalias Seniormester
19. maj 2016 - 16:03 #1
Kører du med andet end 100% DPI?
Avatar billede Neddie Nybegynder
19. maj 2016 - 18:40 #2
Hej,

har prøvet med 100%, 125%,150%, men problemet fosvinder ikke.

VH
Ned.
Avatar billede 220661 Ekspert
19. maj 2016 - 19:35 #3
Systemgendanne til før problem opstod, er det forsøgt, eller har du ikke et gendannelsespunkt der kan klare dette?
Avatar billede mo- Novice
05. juli 2016 - 21:24 #4
Neddie - fik du løst problemet med de utydelige fonts?  Jeg har i dag opdateret til Windows 10 - og har nøjagtigt samme problem ... blandt flere i øvrigt.