Avatar billede Tago Juniormester
19. maj 2016 - 22:03 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Ukendt administrator password

På min skole har en lærer forladt et windows 10 PC uden at efterlade et password.
Jeg har brugt muligheden for at oprette en ny administrator user ved at rename utilman, men jeg bliver stadig promptet for den tidligere ejers password når jeg skal installere m.v. F.eks kan jeg ikke starte en DOS prompt i administrator mode.

Hvordan kommer jeg videre?
Avatar billede Slettet bruger
21. maj 2016 - 15:01 #1
Har du prøvet at oprette en ny konto igennem dos.
http://www.filesriver.com/read/how-to-start-windows-in-safe-mode-with-command-prompt/18

I en dos prompt med administrator rettigheder skriv : net user test /add tryk på Enter, genstart computer.
Avatar billede Slettet bruger
21. maj 2016 - 15:06 #2
Hvis test konto ikke er nok, kan man prøve med en ( over ) administrator konto i stedet for.
http://www.howtogeek.com/howto/windows-vista/enable-the-hidden-administrator-account-on-windows-vista/
Avatar billede 220661 Ekspert
22. maj 2016 - 09:17 #3
Hirens Boot cd?

https://www.youtube.com/watch?v=-ykhsniYBFM

Der er lidt dårlig lyd på video desværre.
Avatar billede Thomas_NS78 Mester
02. juni 2016 - 19:02 #4
Geninstaller

Når den tidligere lærer har været local admin ved du principielt ikke hvad han har lavet på PC'en og du bør rense den helt før du kan betragte den som sikker.

ja der er andre måder til at få et nyt administrator password, men sikker er du ikke.

Mvh
Avatar billede Tago Juniormester
15. februar 2017 - 11:22 #5
Den blev reinstalleret
Avatar billede 220661 Ekspert
15. februar 2017 - 15:55 #6
Så burde du markere #4 som løsning