Avatar billede JannickHansen Nybegynder
20. maj 2016 - 12:52 Der er 3 kommentarer

Nyt grafikkort

Hej eksperten.dk
Jeg vil gerne opgradere min stationære computers grafikkort og hvis nødvendigt også dens motherboard. Jeg har hørt at motherboardet måske ikke kan trække grafikkortet som jeg køber, og derfor er jeg i tvivl hvorvidt begge skal opgraderes.

Jeg har kigget på følgende grafik kort:
Nvidia GeForce GTX 970
Nvidia GeForce GTX 960
Nvidia GeForce GTX 950

Gør det en forskel om der er 2GB eller 4GB på kortet?

Nuværende motherboard:
Gigabyte Technology Co. Ltd. Z77-DS3H (Intel Core i5-3330 CPU @ 3.00GHz)

Nuværende grafikkort:
1023MB NVIDIA GeForce GTX 460 (NVIDIA)

Min computer bruges dagligt til at spille spil, som er ret krævende. Derfor er det vigtigt for mig at grafik kortet er godt, men også at det ikke brænder mit motherboard ned.
Avatar billede poko1 Ekspert
21. maj 2016 - 09:10 #1
Dit bundkort har ingen problemer med at køre et af dine valg ! Kræver blot at din PSU er over 500Watt  1 x PCI Express x16 slot, running at x16 (PCIEX16)
(The PCIEX16 slot conforms to PCI Express 3.0 standard.)  For optimum performance, if only one PCI Express graphics card is to be installed, be sure to install it in the PCIEX16 slot.
Avatar billede Slettet bruger
31. maj 2016 - 20:55 #2
Din motherboard har kun enkelt bus type 1 x PCIe 3.0 x16. Ja, der er væsentlig forskel på 2 GB eller 4 GB. Jo højere, jo bedre.

Nvidia GeForce GTX 970 skal have strømforsyning 500 W.
Tilslutning - PCI 3.0 x16.

Nvidia GeForce GTX 960 skal have strømforsyning 400 W.
Tilslutning - PCI 3.0 x16.

Nvidia GeForce GTX 950 skal have strømforsyning 350 W.
Tilslutning - PCI 3.0 x16.

Bedste benchmark er GTX 970 fordi den har lang bedre FPS end resten, og bruger mere strøm end GTX 960. Så enten er det GTX 960 eller GTX 970.

Fortsat god dag.
08. januar 2017 - 13:47 #3
Hej Jannick, har du stadig dit gamle Nvidia GeForce GTX 460 grafikkort?