Avatar billede regihr_slein Nybegynder
20. maj 2016 - 13:19 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Sammenkobling af to tabeller

Hej

Jeg har pt. tre tabeller - én med alle de givne delnumre, én med data for en delmængde af delnumrene og én med data for den sidste delmængde af delnumrene.

Jeg ønsker at få lavet en query med alle delnumre listet med data fra de to tabeller, eks:

Tabel 1 (delnumre):

PN1
PN2
PN3
PN4

Tabel 2 (data):

Delnummer - data1 - data2
PN1      - A    - X
PN2      - B    - Y

Tabel 3 (data):

Delnummer - data1 - data2
PN3      - C    - Z
PN4      - D    - Y

Query:

Delnummer - data1 - data2
PN1      - A    - X
PN2      - B    - Y
PN3      - C    - Z
PN4      - D    - Y

Kan dette hånteres i én query?

tak
Avatar billede terry Ekspert
20. maj 2016 - 13:37 #1
Select * FROM [Tabel 2]
UNION
Select * FROM [Tabel 3]
Avatar billede terry Ekspert
20. maj 2016 - 13:38 #2
Why do you need two table with similar data when you could very likely manage with only the one?
Avatar billede regihr_slein Nybegynder
20. maj 2016 - 15:23 #3
Mange tak det hjalp.
Årsagen er at der er >300 kolonner og de kolonner jeg skal bruge er ikke på samme placering, men skal kunne opdateres individuelt.
Avatar billede regihr_slein Nybegynder
20. maj 2016 - 15:24 #4
NOOO jeg kom til at acceptere mit eget svar - hvordan retter jeg det terry??+ Beklager!!!!
Avatar billede terry Ekspert
20. maj 2016 - 15:34 #5
No problem about the points, I have a few already :-)

The answer I gave was based on the tables/fields you gave in your question.

Otherwise just select the fields you need rather than *.

An unless you give the field names an alias then the fields names in the result are taken from the field names in the first select