Avatar billede JNC Seniormester
20. maj 2016 - 14:33 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Makro til Personal.XMLS

Hej

Jeg har læst microsoft guide til oprettelse af makroer, der skal kunne anvendes i alle excel-projektmapper.

1 jeg kan ikke lige få det til at virke.

2 hvad gør man hvis det ikke er en makro man indspiller, men en man kopiere f.eks. her fra "Eksperten".
Avatar billede JNC Seniormester
20. maj 2016 - 15:30 #2
ja det er den jeg har kigget på.
mit spørgsmål er hvordan er fremgangsmåden, når jeg ikke vil indspille en makro, men "bare" kopier en kode ?
Avatar billede supertekst Ekspert
20. maj 2016 - 15:47 #3
Hvilken version af Excel anvender du?
Avatar billede store-morten Ekspert
20. maj 2016 - 16:18 #4
Indspil en makro

I den boks der kommer ret:
Gem makro i: Denne projektmappe
Til:
Gem makro i: Personlig makroprojektmappe

Husk at sætte tilbage
Indspil en makro

I den boks der kommer ret:
Gem makro i: Personlig makroprojektmappe
Til:
Gem makro i: Denne projektmappe

Erstat den de indspillede makroer i: Personlig makroprojektmappe, med den man kopiere f.eks. her fra "Eksperten".
Avatar billede JNC Seniormester
20. maj 2016 - 16:18 #5
Se sådan på det.
Jeg har en masse eksisterende excel mapper, som er skabeloner (dog er de ikke gemt i nogetskabelon format, blot som Excel mappe.
jeg bliver ved med at skulle lave de samme ændringer i dem.
jeg får lyst til lige at flette et par celler eller ændre tekst farver osv..

tilsyneladende kan jeg ikke se PERSONAL mappen i de mapper der er oprettet før jeg oprettede Personal.

Kan jeg lave om på det ?

så har jeg et par makro-koder i nogle mapper (excel mappe med aktiv makro) de makroer, vil jeg også gerne gøre tilgængelig for alle ?

men jeg kan som sagt ikke se Personal mappen, sammen med de mapper der blev oprettet for længe siden (heller ikke hvis jeg laver nye kopier :(
Avatar billede store-morten Ekspert
20. maj 2016 - 16:24 #6
"men jeg kan som sagt ikke se Personal mappen"

Det skulle du gerne kunne, når du har udført #4
Avatar billede store-morten Ekspert
20. maj 2016 - 16:26 #7
Husk at gemme: Personlig makroprojektmappe

Når du lukker Excel
Avatar billede JNC Seniormester
20. maj 2016 - 17:27 #8
Jeg får
"den personlige makroprojektmappe i start mappen, skal være åben for at der kan indspilles i den"

Hvad betyder det ?
Avatar billede JNC Seniormester
20. maj 2016 - 17:43 #9
Jeg ved ikke nogen af mapperne er oprettet i 2007, men jeg køre 2010 nu
Avatar billede store-morten Ekspert
20. maj 2016 - 18:45 #10
Prøv #4 i ny åbnet tomt regneark.
Avatar billede JNC Seniormester
24. maj 2016 - 22:37 #11
Nu har jeg tilsyneladende gjort noget rigtig, jeg har i værtfald en PERSONAL.xmls mappe, den åbner godt nok automatisk, sammen med nogle af de andre mapper, det er jo lige meget jeg kan bare lukke den igen, det vigtigste er jeg har den :)

Jeg tror det noget #4 jeg har gjort rigtig så du får pointet :)
Avatar billede JNC Seniormester
24. maj 2016 - 22:39 #12
Hov store morten
det var ikke dig der havde oprettet et svar, det er over min senge tid, så kommer fejlene.