Avatar billede jcr18 Professor
22. maj 2016 - 09:45 Der er 5 kommentarer

lange svartider på div. programmer

Hej. Jeg havde på min gamle windows 10 problemer med harddisken og lange svartider på flere programmer og valgte derfor at investere i en ny harddisk og geninstallere windows 7. Jeg har dette setup: http://peecee.dk/upload/view/459639/full. Hukommelsen viser 8GB ram.
Desværre oplever jeg fortsat samme problem og har derfor scannet programmernes filer (bl.a. outlooks pts.fil (scanpst))Fejlmeldingen lyder på at harddisken muligvis fejler, men det ved jeg ikke er tilfældet da bl.a windows eget diagnosteringsprogram samt HDD regenerator viser at disken er ok.
Nogen der har et bud eller et link hvor jeg kan få svar på problemet her og ikke mindst hvorfor programmer generelt kan have lange svartider.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. maj 2016 - 11:32 #1
Prøv at kigge i din jobliste om der ligger noget der bruger en masse energi, så der ikke er plads til aktivere nye programmer. Jeg vil tro problemet ligger på processor siden, da din ram mængde ikke burde være flaskehalsen.

Prøv at se om der under punktet "system interrupts" om der er et stort forbrug på din cpu.

Ps husk også lige at følge op på gamle spørgsmål.
Avatar billede jcr18 Professor
27. maj 2016 - 10:23 #2
Arbejder fortsat med problemet.
Avatar billede 220661 Ekspert
27. maj 2016 - 12:49 #3
Også dine gamle spørgsmål ;-)
Har ikke fået en brugbar tilbagemelding på #1 ??
Avatar billede Slettet bruger
31. maj 2016 - 21:16 #4
Afinstaller noget der kan være relateret med Adobe programmer. Du kan installere dem igen fra Adobe hjemmesiden.

Prøv med at køre definition opdatering til dit antivirus og skan. Eller undersøg om dit antivirus har den seneste version, er den ikke dette, hent den seneste, og afinstaller den tidligere version, så du kan installere den seneste.

Du kan eventuelt også prøve at bruge Malwarebytes, er du færdig, fjern den hvis du allerede har eksisterende antivirus.
https://www.malwarebytes.org/mwb-download/
-Tryk på download.

Installer Glary Utiities gratis udgave.
http://www.glarysoft.com/glary-utilities/download/
- Se om du kan finde Software opdatering ved at trykke en ikon der peger opad længere nede på oversigt af flere små ikoner.

Sørg for at dit blæser ikke er blokkeret for støv ved at rense den. Eventuelt læg ny afkølning paste på dit processor, så den afleder bedre varme.

Hold dit computer model opdateret dens fabrikant software og driver til den seneste, inkl. seneste BIOS.
Avatar billede jcr18 Professor
02. juni 2016 - 09:39 #5
Løsningen ser ud til at være fundet. Jeg valgte at oprette en hel ny profil. Herefter flyttede jeg mine mapper fra den gamle til den nye datafil. Under denne proces fik jeg i perioder fejlmeldingen at der var data fejl og cyklisk redundanstjek. Nogle data blev mistet men de fleste blev reddet. Den gamle pst. fil er nu deaktiveret og det nye outlook kører perfekt. Om det så har haft en indflydelse på pc`en samlede ydelse ved djeg ikke (burde det ikke), men lige nu sidder jeg med en vanvittig hurtig pc der bare drøner derudaf.
Jeg opretter et nyt spørgsmål om overførsel af kontaktpersoner m.v.
Takker alle for input her.