Avatar billede thomashoeg Novice
22. maj 2016 - 13:26 Der er 1 kommentar

Simpelt spørgsmål til håndtering af Reg.Exp. URL redirects

Hej,

Jeg har et (tror jeg) forholdsvis simpelt spørgsmål til Reg.Exp.

På min hjemmeside http://foodlife.dk var der tidligere et CMS der for hver nyhed/artikel oprettede et nærmest uendeligt antal URL. Det giver selvsagt lidt udfordringer i forhold til søgemaskineoptimering, da jeg nærmest dagligt for nye URL i Google Webmaster Tools, som har fået en 404 fejl og dermed skal redirectes.

Jeg søger derfor et Regulært udtryk så jeg kan "samle" alle URL der starter med [b]/Default.aspx?ID[b], så jeg kan lave en samlet redirect, som altid videre stiller disse til forsiden.

Håber der er nogen der kan hjælpe :-)

Venlig hilsen
Thomas Høeg
Avatar billede jakobdo Ekspert
23. maj 2016 - 10:12 #1
Hvad er [b] ?

Kunne du ikke "bare" redirecte 404 fejl til forsiden ?
Men det vil jo ikke fjerne det "døde" link hos google.